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"Amerikanische" Geschichte im Protokoll / "American History in minutes

"USA": Trails ohne Freiheit: Das weisse Selbstverständnis im Geschichtsbuch der "USA" /

"USA": Trails without freedom: The White self-image in the history book of the "USA"


Rassismus und Kolonialismus in Nord-"Amerika" - racism and colonialism in North "America"

von/by Michael Palomino

aus/from: Frederica B.Coons / Prater, John / Cartwright, William H.: Trails to Freedom [Pfade zur Freiheit]; Boston 1965

Propagandaplakat, das
                                  die Wahrheit über die
                                  "USA" sagt: "Hieeeeeer
                                  ist Freiheit! Wir werden den Rest der
                                  Welt töten!" / Propaganda
                                  poster saying the truth about the
                                  "USA": "Heeeeeere's
                                  Freedom! We'll kill the rest of
                                  you!"
Propagandaplakat, das die Wahrheit über die "USA" sagt: "Hieeeeeer ist Freiheit! Wir werden den Rest der Welt töten!" /


Propaganda poster saying the truth about the "USA": "Heeeeeere's Freedom! We'll kill the rest of you!"



Schulbuch / school book: "Trails
                              to Freedom in American History"
                              (deutsch: "Wege zur Freiheit in der
                              amerikanischen Geschichte"). Boston
                              1965




Scheiss-"USA" zerstört die ganze Welt. Ein kritisches Plakat, das den Weg der "Freiheit" der "USA" aufzeigt: der Massentod aller anderen... The shit of the "USA" are destroying the whole world. A critical poster which shows the way to "freedom" of the "USA": mass death of all others...

La mierda de los "EUA" destruyen todo el mundo.
vergrössernSchulbuch / school book: "Trails to Freedom in American History" (deutsch: "Wege zur Freiheit in der amerikanischen Geschichte"). Boston 1965

Der Buchdeckel des Buches von Coons / Prater / Cartwright spiegelt eine Ankunft von Weissen vor, mit einer Eiswand im Hintergrund. Eine solche Szene dürften aber nur die Wikinger vorgefunden haben, und Indianer kommen auf dem Buchdeckel gar nicht vor... The  book cover of  Coons / Prater / Cartwright pretends an arrival of White people before an icy wall in the background. Such a scene only could have happened in Viking times. There is no indian on the book cover...

Flaggen der weissen "USA"
                    1783-1853, indianische Flagge gibt es nicht / flags
                    of the white "USA" 1783-1853, Indian flag
                    does not exist
Und wie sieht eine indianische Flagge der Ureinwohner aus?  /  And how does an Indian flag of natives look like?

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Kommentar
Dies ist eine "amerikanische" Geschichte der "USA", wie sie in den Geschichtsbüchern in Schulen der "USA" in den 1960-er Jahren gelehrt wurde. Mit den "Pfaden zur Freiheit" ist die Weltherrschaft der weissen "USA" gemeint, leider nicht die Sklavenbefreiung und auch nicht die Befreiung der Indianer.

Die Indianer haben in diesem Schulbuch keine Völkerrechte. Die Kultur und das Naturwissen der Indianer fehlen gänzlich. Der Rassismus wird nicht einmal angesprochen, die Zivilisationskrankheiten durch Fehlernährung und Bewegungsmangel auch nicht.

Und nun muss die Welt wissen, dass die Regierungsmitglieder der "USA" durch solche primitiven Schulbücher geprägt sind, egal von welcher Partei. Und die Schulbücher anderer "zivilisierter Staaten" sind nicht einmal besser!

Die gesamten "USA" basieren auf der Illegalität des Handels mit gestohlenem Land, das den Indianern geraubt wurde. Die "USA" sind somit ein illegaler Staat.

Aber die Indianer zählten einfach nicht. Am Ende muss man wohl fragen: Wer ist da zivilisiert?

Michael Palomino
2001 / 2005
Comment
Here is shown the "American" history of the "USA", as it is shown in schools in the "USA" in the 1960ies. With "trails to freedom" is named world dominance of the White "USA", surely not the liberation of the slaves or the liberation of the Indians.

In the schoolbook the indians have no law of nations. The culture and the wisdom of nature of the indians are missing totally. Racism is even never mentioned, as civilization illnesses by false nourishment and lack of mooving not either.

And now the world has to know that the brains of the members of the governments in the "USA" are structured by these primitive school books, and it's not important from which party they are. But  schoolbooks of other "civilized states" are not even better!

The whole "USA" are based on the illegality of the commerce with stolen land which was looted from the Indians. So, "USA" are an illegal state.

But Indians simply did not "count". At the end one has to ask: Who is civilized?

Michael Palomino
2001 / 2005
Die imperiale Wortwahl "Freiheit"
"freedom" ["Freiheit"] als Freiheit für das weisse "Amerika", der beste Staat der Welt zu sein taucht insgesamt 51 mal auf.
(im Detail: auf dem Buchdeckel, im Titel S.2, dann: S.135,148,151,152,157,159,160,164,165,169,170 2mal, 174,178,180,187 2mal, 199 5mal, 201 6mal, 202,205,208,209,212,214,215 2mal, 228,255,268 2mal, 271 2mal, 338,364,365,386 3mal, 387)
The imperialistic choice of the word "freedom"
"freedom" as freedom only for White "America", to be the best state of the World all in all occurs 51 times.
(in detail: on the book covers, in the title p.2, then:
p. 135,148,151,152,157,159,160,164,165,169,170 2 times, 174,178,180, 187 2 times, 199 5 times, 201 6 times, 202, 205,208,209,212,214,215 2 times, 228,255,268 2 times, 271 2 times, 338,364,465,486 3 times, 387
Imperialistische und rassistische Wortwahl im Sinne der weissen Rasse im Schulbuch
Imperialistic and racist word choice in the spirit of the white race in the schoolbook
Seite/page
"eiserner Wille" "will of iron" 239
Mond u. Weltraum als "neue Front"
moon and space as "new frontier"
419,421
"neues freies Land"
"new free land"
153
"Nation eines freien Volkes" [nur Indianer nicht]
"nation of free people" [only indians not]
268
"das neue Land"
"the new land"
291,333
"versprochenes Land" in Ohio for soldiers
"promised land" in Ohio für Soldaten
293
"das Land war billig"
"land was cheap"
294
"unfreundliche Indianer"
"unfriendly indians"
294
"Handelsstation"
"trading posts"
303,319,402
"Land zu einem sehr niedrigen Preis"
"land at a very low price"
306
"Land ist zu haben"
"land free"
31
"freies Land"
"free land"
315,320
"Das indianische Land wurde freigegeben"
"Indian land was opened"
316
"Hausbau"
"house-raising"
318
"Pionier"
"pioneer"
319,326
"Indianer, denen das Land geraubt worden war"
"Indians whose land had been taken"
362
"weite, neue Landschaft"
"wide new region"
403

Chronologie

Rothaut: Die Bezeichnung "Rothaut" für Indianer existiert nur wegen der roten Farbbemalung an Gesichtern für gewisse Anlässe, die Haut selbst ist nicht rot (S.24-25); Prairie-Indianer leben von Büffeln und informieren sich über weite Distanzen mit Trommelzeichen und Rauchzeichen (S.28); "Eskimo" = "Rohfleischfresser" (S.29); "Polynesien" = "viele Inseln" (S.31); 1491 leben ca. 16 Mio. Indianer in Nord- und Süd-"Amerika" (S.32);
Timeline

The name "Redskin" only occured because of red colour painted in the face for certain festivities. The skin itself is never red (p.24-25); the natives of the Plains are living from buffalos and inform themselves over long distances by drumming signs and smoke signs (p.28); "Eskimo" means "raw meat eater" (p.29); "Polynesia" means "many islands" (p.31); in 1491  about 16 million indians are living in North and South "America" (p.32);
Mesa Verde
Die Indios und Indianer werden im "amerikanischen" Schulbuch pauschal abgewertet und ihre geistige Welt kaum bis gar nicht dargestellt. In the "american" schoolbook  indios and indians are generally minor rated and their spiritual World is hardly or never mentioned.

Die abwertende und traurige Darstellung der Indianer  ohne geistigen Aspekt, Karte der Situation auf dem indianischen Kontinent um ca. 1400.

Indianerleben vor Kolumbus auf dem
                              indianischen Kontinent, Karte / Indian
                              life on the Indian Continent before
                              Columbus, map

The devaluating and melancholy presentation of the indians and indios without wpiritual aspect, map of the Indian continent with the situation at about 1400.


Die Erde ist rund. Die Beweise gibt die Natur selbst: 1. wegen dem Schiffsrumpf, der zuerst am Horizont verschwindet, erst dann die Masten; 2. weil der Horizont vom Schiff aus gesehen gebogen erscheint; 3. weil der Erdschatten am Mond rund ist (S.56); The Earth is round. Nature is giving the reasons itself: 1st: because the body of the ship disappears first at the skyline, then only the masts; 2nd: because the skyline appears arcuated seen from the ship; 3rd: because the shadow of the Earth at the Moon is round (p.56);
Die
                    Erde ist rund - the Earth is round
Die Entdeckungen von Kolumbus und ab Kolumbus

Kolumbus
Erste Reise (S.58-62); der 12.10. ist in den "USA" Columbus-Tag (S.65); der Papst setzt 1493 wischen Spanien und Portugal eine weltweite Grenze fest (S.65); England: Cabot segelt zu den "Grand Banks"; Entdeckung grosser Fische, kein Gold (S.70); Cabral an Brasiliens Küste, "Brasil"-Holz benennt das Land "Brasilien" (S.71); portugiesischer Sklavenhandel nach Brasilien für Zuckerfelder, 300 Jahre später sind die Schwarzen die grösste Bevölkerungsgruppe in Brasilien (S.72); Ponce de Leon "entdeckt" von Kuba aus
an Ostern Florida, benennt es Pasqua florida (= "Oster-Blumenfest") (S.84) und meint, es sei eine Insel "Bimini" (S.84); der spanische Kolonialversuch wird von den dortigen Indianern sofort vernichtet, die Weissen angegriffen und vertrieben. Leon wird verletzt nach Kuba gebracht und stirbt dort (S.85);
The descoveries of Columbus and after Columbus

Kolumbus
1st voyage (p.58-62; 12. Decemberin "USA" is Columbus day  (p.65); the Pope sets a worldwide line between Spain and Portugal in 1493 (p.65); England: Cabot is sailing to the "Great Banks"; detection of big fishes, but no gold (p.70); Cabral is on the Brazilian coast, "Brazil" wood is the name for "Brazil" (p.71); Portuguese slave trade to Brazil for shugar fields, 300 years later black slaves are the biggest part of the population in Brazil (p.72); Ponce de Leon "detects" Florida coming from Cuba and names it Pasqua florida (= Eastern festival of flowers") (p.84) and he thinks to be on the island "Bimini" (p.84); the Spanish attempt of colonization on Florida is exterminated by the local indians immediately: The White are attacked and expelled. Leon is hurt and brought to Cuba where he dies (p.85);

Marco Polo und offizielle europäische "Entdeckungen" 1271-1522 im Schulbuch 1965.

Es gab zahlreiche Entdeckungsfahrten davor.

Die neueste historische Forschung hat inzwischen stichhaltige Beweise, dass auch der Marco Polo eine Fälschung ist.
Karte
                              Marco Polo und offizielle europäische
                              Entdeckungsfahrten Marco Polo and official "discoveries" 1271-1522 in the schoolbook from 1965.

There were many discoveries before.

In the meantime the latest historical research has got sure proofs that also Marco Polo is a lie.

Die Fahrten der Flotten unter Leitung von Kolumbus 1492-1502, Karte.

Kolumbus

Routes of the fleets under leadership of Columbus 1492-1502

Die Papstlinie von 1493:

-- rosa der Portugal zugeteilte Teil

-- gelb der Spanien zugeteilte Teil

Was muss der Papst für ein Rassit gewesen sein, und er wurde nie verurteilt!!!


Papstlinie 1493, Karte / Pope line of
                            1493, map

Pope line of 1493:

-- rose: part portioned to Portugal

-- yellow: part portioned to Spain

What a racist the pope had been, and he never was torn to justice!!!

Die spanisch-rassistischen Kolonisten besetzen Mexiko (S.84-89); es kursieren Fantasiegeschichten von Cabeza de Vaca über Indianerstädte mit vergoldeten Strassen; diese Gerüchte stacheln weitere spanische "Entdecker" zu Expeditionen an (S.89-90);

Peru-Besetzung wegen der Goldfantasien (S.90-93); Coronado besetzt den Süden N-"Amerikas", getrieben von Goldfantasien (S.93-95); Cabrillo besetzt Kalifornien (S.95);
Spanish racist colonists occupy Mexico  (p.84-89); there are fantasy stories from Cabeza de Vaca about native towns with gold plated streets; these rumours are giving new energy to further Spanish "explorers" for new expeditions (p.89-90);

Occupation of Peru because of gold fantasy (p.90-93); Coronado occupies the South of North "America", by the energy of the gold fantasies (p.93-95); Cabrillo occupies California (p.95);

Die ersten weiss-spanischen Besetzungen in "Amerika" 1492-1543, Karte.

Der Holocaust an der Indio-Bevölkerung wird im Schulbuch nie erwähnt...

Spanische Besetzungen in
                              "Amerika" 1492-1543, Karte /
                              Spanish occupations in "America"
                              1492-1543, map

The first white Spanish occupations in "America" 1492-1543, map.

Holocaust on the indian population is never mentioned in the schoolbook...

Französische und englische "Forschungsreisen"

Frankreich
macht Spanien Konkurrenz und beginnt in Nord-"Amerika" von Norden nach Süden eigene Expeditionen, ebenso mit dem gleichen Ziel wie Kolumbus:einen Weg nach China zu finden (S.98-100); ein Berg wird Mont Real genannt, (königlicher Berg), so entsteht Montreal (S.100); König Louis von Frankreich wird ein Landstrich gewidmet, so entsteht Louisiana (S.110); die Galleonen der Kolonialisten sind für die Indios schwimmende Häuser (S.123); England landet einen Sieg gegen die spanische Armada (S.123-124); Fellhandel ist ein wichtiger Grund, nach "Amerika" zu gehen (S.125);
French and English "explorations"

France
is competing Spain and begins with own expeditions in North America from the North to the South, with the same goal as Columbus: to find a way to
China (p. 98-100); a mount is named Mont Real (royal hill), so Montrael gets its name (p.100); king Louis of France is dedicated a landscape, so is growing Louisiana (p.110); the colonist's galleons are for the indians like swimming houses (p.123); England gets a victory against the Spanish armada (p.123-124); fur trade is an important reason to go to "America" (p.125);

Die ersten französischen Expeditionen in Nord-"Amerika" 1524-1682 entlang des Mississippi, Karte.

Französische Expeditionen in
                              N-"Amerika" 1524-1682, Karte /
                              French expeditions in North "America
                              1524-1682, map

The first French expeditions in North "America" along the Mississippi 1524-1682, map.

St.Augustine ist die älteste Stadt der "USA" gegründet 1565 (S.133); Biberpelzhandel in "Neu-Frankreich" (S.136-138); kaum weisse Besiedlung in "Neu-Frankreich" (S.139); Gründung von Roanoke 1585 (S.140);

England wird im Jahr 1603 unter König James zu Grossbritannien mit Schottland und Wales (S.208); Als Konkurrenz zu den Franzosen beginnen auch England und Holland mit erstem Kolonialismus in "Amerika": zuerst mit Expeditionsfahrten und Seeräuberei, dann mit der Gründung von Jamestown 1607: analog König James (S.141); auch England und Holland hoffen auf Gold- und Silberfunde in "Amerika" (S.141,142); der erste Winter fordert 50 % Todesrate (S.153-154); nach Hudson wird der Hudson River benannt (S.124); Jamestown 1619 ist eine Region von 10 weissen Siedlungen  (S.145);

nicht erwähnt: und die Indianer werden unter Waffengewalt vertrieben...
St. Augustine is the oldest town of the "USA", founded in 1565 (p.133); trade with beaver fur in "New France" (p.136-138); almost no white settlers in "New France" (p.139); foundation of Roanoke in 1585 (p.140);

1603 England becomes Great Britain under king James with Scotland and Wales (p.208); As a competition to France also England and the Dutch are beginning with colonialism in "America": first with expeditions and piracy, then with the foundation of Jamestown in 1607: dedicated to king James (p.141); the first winter demands a death rate of 50% (p.153-154); also England and Holland are hoping to find gold or silver in "America" (p.141,142); Hudson is the cause for the name Hudson River (p.124); Jamestown 1619 is a region with 10 white settlements (p.145);

not mentioned: and the indians have to leave by force of arms...


Erste englische und holländische Expeditionen und Seeräuberei in "Amerika" unter Drake, Frobisher und Hudson 1576-1609, Karte.

Drake,
                              Frobisher, Hudson 1576-1609, Karte

The first English and Dutch expeditions and piracy in "America" under Drake, Frobisher and Hudson 1567-1609, map.

Karte mit der Position der weissen Siedlung Jamestown, gegründet 1607.

Karte
                                mit der Position der weissen Siedlung
                                Jamestown, gegründet 1607 / Map
                                with the position of the white
                                settlement Jamestown, founded in 1607.

Map with the position of the white settlement Jamestown, founded in 1607.

Sklaverei - und Ratenzahlung für die Überfahrt
Die Negersklaverei beginnt mit Tabakplantagen 1619 (S.147-148); erstes Frauenschiff nach Jamestown 1619 (S.148); Ankunft der Pilgerväter im "new, free land" ["neues, freies Land"] 1620 (S.153): Geplant sind 7 Jahre Arbeit, um die Kosten der Überfahrt zu bezahlen (S.152), tatsächlich wird aber bis 1648 abbezahlt [!] (S.157); Erfindung des "Thanksgiving"-Festes als Dank an "Gott" für eine gute Ernte (S.156).
Slavery - and deferred payment for the passage
The slavery of the Blacks is beginning with tabacco cultivation in 1619 (p.147-148); the same year a first women's ship arrives Jamestown (S.148); arrival of the Pilgrims in the "new, free land" 1620 (p.153): The plan says to work 7 years to pay the cost for the passage of the Ocean (p.152), but really they are paying till 1648 [!] (p.157);  invention of "thanksgiving" festival as a big "Thank You" to "God" for a good harvest (p.156).
Massachusetts: Puritaner-Kolonie gegr. 1630 (S.157-158); Boston wird Haupthafen der "Neu-England"-Kolonien (S.158); 1636 Gründung von Providence als frei-religiöse Stadt (S.160); die Verfassung ("Constitution") von Connecticut (1662?) ist bis heute Vorbild für die gesamte "USA" (S.162)

und ist recht veraltet...
Massachusetts: Foundation as a Puritan colony 1630 (p.157-158); Boston becomes main port of the "New England" colonies (p.158); 1636 foundation of Providence as a free religious town (p.160); the constitution of Connecticut (1662?) is a model for the constitution of the total "USA" till today (p.162)

and is very old fashioned...
Neu-Niederlande: bleibt leer wegen Unattraktivität der Einreisebedingungen (S.170), dann kommt von überall her Einwanderung und Beschluss der Religionsfreiheit; die Kolonie Neu-Schweden wird von der rassistisch-aggressiv agierenden Neu-Niederlande besetzt (S.170-172); dann wird die Neu-NL 1664 von den noch rassistischer und noch aggressiver agierenden Neu-England-Kolonien besetzt (S.172-173); die Neu-NL gehen an den Duke of York, Neu-Amsterdam wird in New York umgetauft, und immer weiter gegen Süden hin wird das "freie Siedlungsland" aufgeteilt (S.173-174).

nicht erwähnt: Die Indianer müssen nach und nach alle Küsten aufgeben...
New Netherlands: stays empty because the conditions for immigration are not attractive (p.170). Then from all over the world immigration is coming in and religious liberty is law; the colony New Sweden is occupied by racist aggressive New Netherlands (p.170-172); then in 1664 New NL is occupied by the even more racist and more aggressive New England colonies (p.172-173); New Netherlands are governed by Duke of York now, and New Amsterdam is renamed in New York, and always further and further on to the South the "free settling land" is parted (p.173-174).

not mentioned: The indians have to give up the coastlines step by step...
Der Quäker Penn gründet Penn-Sylvania ("Penns Waldland") (S.175), Gründung der Stadt "Philadelphia" ("Bruderliebe"), zur ewigen "Freundschaft" mit den Indianern (S.176).

Das ist ein weiteres Täuschungsmanöver...

Gründung von Maryland als Katholikenkolonie, Name von Königin Marie (S.178-179); internationale Einwanderung in S-Carolina (S.182) mit Reisproduktion und Indigoproduktion (S.183); die Baumwollproduktion erfolgt erst ab 1700 (S.184); Spaltung in Nord- und Süd-Carolina zur "Intensivierung" der Verwaltung (S.184);

Sagen wir besser: für eine bessere Kontrolle der Bewohner...
The quaker Penn founds Penn-Sylvania ("Penn's forestland") (p.175); foundation of the town "Philadelphia" ("brotherly love"), for an eternal "friendship" with the indians (p.176).

This is a further fraud...

Foundation of Maryland as a Catholic colony, named after queen Mary (p.178-179); international immigration in South Carolina (p.182) with production of rice and indigo (p.183); cotton production is only from 1700 on (p.184); partition of North and South Carolina for "intensification" of the administration (p.184);

Let's say: for a better control of the population...
Gründung der Kolonie Georgia als Kolonie der Verschuldeten (S.185), 1752 wird Georgia - die Kolonie der Schuldner - vom englischen König übernommen (S.186); Wahlrecht in den Neu-England-Kolonien haben nur die Landbesitzer (S.190).

Die Indianer haben nie ein Stimmrecht, sie haben keine Rechte in den weiss-rassistischen Kolonien...

Das Schulbuch behauptet: "All became American" ["alle wurden Amerikaner", nur die Indianer nicht] (S.191); Werftenentwicklung (S.193); Piraten rauben
bis 1730 Handelsschiffe aus  (S.194-195);
Foundation of the colony of Georgia as a colony of indepted people (p.185), 1752 Georgia is taken over by the English king (p.186); the right to vote in New England colonies is restricted to the possessors of land (p.190).

The indians never have any right to vote, they have no rights in racist white colonies...

The schoolbook says: "All became American" [only the indians not] (p.191); development of ship building (p.193); pirates are robbing commercial ships by 1730 (p.194-195);

Karte der "Neu-England-Kolonien" um 1750. Auf der Karte im Schulbuch fehlen die vertriebenen Indios und die angeketteten Schwarzen, die die Sklavenarbeit verrichten...

Karte
                              der "Neu-England-Kolonien" um
                              1750 ohne Angabe von Indianern und ohne
                              schwarze Sklaven / Map of the "New
                              England colonies" of about 1750
                              without indication of indians and without
                              indication of black slaves.

Map of the "New England colonies" of about 1750. On the map of the schoolbook the expelled indians and the Blacks in chains who make all slavery work are missing...

Es ist klar, was hier auf die Länge im Gange ist: Insgesamt werden die indianischen Kulturen auf dem nord-"amerikanischen" Kontinent zwischen den verschiedenen weiss-rassistischen Nationen Spanien, Frankreich und England aufgerieben. Frankreich und Spanien begnügen sich in Nord-"Amerika" mit einem System von Festungen.

Die erste weisse Besiedlung im Ohiotal erfolgt durch Jäger (S.290); Schilderung der "Pioniere" in den Appalachen während der Zeit der Neu-England-Staaten: schwedische Holzhäuser als Standard (S.318-319), Bauern und Jäger (S.319), Lederhosen und gewebte Frauenkleider; Prärie-Häuser aus Erde/Lehm mit Gras bedeckt (S.320);
It's clear what is going on there at the long term: All in all native cultures on the North "American" natives are annihilated  between the different white racist nations Spain, France and England. France and Spain are content in North "America" with a fort system only.

The first white settlers in Ohio valley are hunters (p.290);  "pioneers" in the Appalachian Mountains during the time of the New England states: Swedish wooden houses as a standard (p.318-319), peasents and hunters (p.319), leather trousers and woven women dresses; the houses in the Plains are of earth / brickearth and covered by grass (p.320);

Die Aufteilung von Nord- und Mittel-"Amerika" um 1680 zwischen den europäischen weiss-rassistischen Nationen
(bis 1763).

Auf der Karte im Schulbuch kommen Indianersiedlungen nicht vor...

Aufteilung N-"Amerika" /
                              partition Nort "America" 1750

The partition of North and Middle "America" in about 1680 between the European White racist nations (by 1763).

On the map of the schoolbook indian settlements are not drawn in...

Eskalation zwischen Neu-England und Longon: Bill of Rights

Die neue Bill of Rights 1689 soll für die Neu-England-Kolonien nicht gelten, was den Separatismus provoziert (S.209); Parlament und König in GB blockieren auch Gesetze der Kolonien, so dass sich der Separatismus in "Neu-England" weiter verstärkt (S.210), und die Abgeordneten in London sind genervt, dass die Neu-England-Kolonien andere Gesetze wollen als GB (S.211); Vertreter der Kolonien bekommen in London weiter keinen Einsitz im nationalen Parlament (S.206).

So: Der Separatismus hat also durchaus seine Gründe, während die Queen auf einem Zentralismus beharrt und sich dabei auf die englische Armee stützt... aber hat die Königin je einmal einen indianischen Eingeborenen gesehen, der von den Engländern von seiner Heimat vertrieben wurde?
Escalation between New England and London: Bill of Rights

The new Bill of Rights from 1689 shall not be valuble for the "New England" Colonies which is provoking seperatism (p.209); the parliament and the British king are also blocking laws of the colonies, so seperatism in "New England" gets stronger again (p.210), and the delegates in London loose their nerves when New England colonies want other laws than GB (p.211); representatives of the colonies don't get representation in the London parliament (p.206).

So: The seperatism has really some reasons, during the queen is insisting in a centralism based on the English army... but has the Qeem ever seen an indian native driven away from his homeland by the British?
Bacon  wird zu einem "Held" gegen Indianer 1676 in Virginia (S.212), gegen Gouverneur Berkeley (S.213): Die Bacon-Armee besiegt die Armee des GB-Gouverneurs (S.213); neuer Gouverneur für die Nord-Kolonien wird ab 1686 Andros, ohne lokale Kenntnisse (S.213), aber mit juristischen und finanziellen Vollmachten gegen die gesamte Bevölkerung und mit britischen Soldaten als "Schutzmacht" (S.214); 1689 erfolgt der Sturz des Königs in London, und Andros wird aus Neu-England sofort vertrieben (S.214);
Bacon becomes a "hero" against the Indians in Virginia 1676 (p.212), against gouverneur Berkeley (p.213): Bacon's army defeats the army of the GB governor (p.213); in 1686 Andros becomes new governor for the Northern colonies, without local knowledge (p.213), but with forensic and financial authorization against the whole population and with British soldiers as "protection power" (p.214); 1689 overthrow of the king in London, and Andros is expelled from New England immediately (p.214);
Die englische Politik strebt schon um 1700 eine Politik zwischen Atlantik und Pazifik an ("Sea to sea-Politik") (S.218); inzwischen hat jede englische Kolonie eine Armee [offiziell] gegen Indianer, die "militia" (S.221)

wahrscheinlich nicht nur gegen Indianer: Die englischen Kolonien müssen immer damit rechnen, von Franzosen und Indianern "ins Meer" getrieben zu werden, was die Militarisierung fördert...
In 1700 already English policy has the goal  of a policy between Atlantic and Pacific ("Sea to sea policy") (p.218); by the time every English colony has it's own army [officially] against indians, the "militia" (p.221)

probably not only against indians: The English colonies have to be attentive not to be thrown "into the sea" from French and Indians together. This circumstance is provoking heavy militarization in the New England states...
Französisch-indianischer Krieg gegen Neu-England

1754 kämpfen GB, F und Indianer ums Ohiotal (S.218-219), und es kommt zur Polarisierung der Indianer zwischen französischen Jägern und englischen Farmern (S.220); Franzosen und Indianer gewinnen am  Ohio gegen die englischen Truppen (S.221-222); die Retourkutsche folgt bald darauf mit einem englischen Sieg am Ohio,
dann Gründung von Pittsburgh 1758 (S.290); 1759 besetzen englische Truppen Quebec und  Montreal (S.222); und am Ende wird N-"Amerika" 1763 zwischen dem weiss-rassistischen GB und dem weiss-rassistischen Spanien neu aufgeteilt:  Frankreich fliegt aus "Amerika" raus bis auf ein paar Inseln für die Fischerei im St.Lorenz-Strom (S.223);
French Indian war against New England

1754 GB, F and natives are fighting for Ohio valley (p.218-219), and polarization of the Indians is growing between French hunters and English farmers (p.220); the French and the Indians win at Ohio River against English troups (p.221-222); the response is following soon: English victory at Ohio River and foundation of Pittsburgh 1758 (p.290); then English occupation of Quebec and Montreal in 1759 (p.222); and at the end there is a new partition of North "America" between white racist GB and white racist Spain: France leaves "America" and stays only on some islands for fishing in St. Lawrence River (p.223).

Französisch-indianischer Krieg 1754-1763 gegen Neu-England bis zur Vertreibung der Franzosen, Karte.

Französisch-indianischer Krieg
                              gegen "Neu-England" 1754-1763

French Indian war 1754-1763 against New England, until the French are expelled, map.

Die neue weisse Aufteilung auf dem Nord-"amerikanischen" Kontinent  zwischen den weiss-rassistischen Rassen ab 1763, Karte.


Aufteilung Nord-"Amerika"
                                1763, partition North
                                "America" in 1763

The new white partition of the North "American" continent between the White racist races in 1763, map.
Neue Eskalation zwischen Neu-England und London wegen Handelsgesetzen

Die dumme weisse englische Rasse trägt die ersten schweren sozialen Kämpfe unter sich aus.

Englische Monopolgesetze für den Handel mit den Neu-England-Kolonien benachteiligen die Händler der Neu-England-Staaten (S.223), und Händler anderer Nationen haben im Handel mit den Neu-England-Staaten ebenfalls Nachteile (S.224); 1764 wird ein Armeefinanzierungsgesetz für die GB-Kolonien verabschiedet, das gegen Spanien gerichtet ist (S.224); die Rebellion gegen das Steuergesetz "Stamptax" (Stempelsteuer) (S.224-225) eskaliert bis zum Zahlstreik an GB (S.225);

1767 verabschiedet GB das  Townshend-Gesetz (Townshend Act) gegen die Neu-England-Kolonien, gleichzeitig wird den GB-Angestellten in Neu-England der Schmuggel erlaubt (S.225-226); es folgt ein neuer Zahlstreik (S.226), und es folgt eine neue GB-Armee-Stationierung in Boston, aber die Kolonisten werden nur noch rebellischer (S.226);

5.3.1770 Demonstration gegen GB in Boston, 5 Tote (S.226), es folgt Produkteboykott gegen GB-Produkte (S.227), gefolgt von fast 50 % Einbruch bei britischen Händlern, der Townshend Act wird zurückgenommen (S.227);

Coons, Prater und Cartwright (die Autoren des Schulbuches!) beschwören die "Sons of liberty" ("Söhne der Freiheit") (S.227), London verweigert weiter, Vertretern der Neu-England-Staaten ins Abgeordnetenhaus in London Stimmrecht zu geben; Propaganda gegen GB von Otis (S.227), Samuel Adams und Patrick Henry 1765 (S.228), Gründung von Anti-GB-Komitees (S.228);

Das Recht für Indianer steht ausser Diskussion und scheint im dummen englisch-weissrassigen London nie diskutiert worden zu sein...
New Escalation between New England and London because of commercial laws

There come up the first heavy social fights within the English white and stupid race.

English monopoly commercial laws with the New England colonies are discriminating the merchants of the New England colonies (p.223), and the merchants of other nations which are trading with New England states are discriminated, too (p.224); in 1764 an army financing act for the GB colonies is passed, spiritually against Spain (p.224); add to this there is a rebellion against a tax law "stamptax" (p.224-225), which is escalatinig to a strike of payment to GB (p.225);

in 1767 GB is passing the Townshend Act against the New England colonies, at the same time GB representatives in New England are permitted smuggling (p.225-226); so a new strike of payment follows (p.226), and GB is positioning a new army in Boston, so the colonists get more and more rebellious (p.226);

in 5th March 1770 demonstration in Boston against GB is producing  5 deaths (p.226), followed by a product boycott against GB products (p.227), followed by almost 50 % fall at British merchants, so Townshend Act is cancelled (p.227);

Coons, Prater and Cartwright (the authors of the schoolbook!) swear to the "Sons of liberty" (p.227), London refuses admition and right to vote for  representatives of New England in London parliament; propaganda against GB from Otis (p.227), Samuel Adams and Patrick Henry in 1765 (p.228), foundation of anti GB committees (p.228);

The right of indians is out of question and seems never to be discussed in stupid English white race  London...
Zwangsverschleppung ganzer Indianerstämme ab 1786 (S.362-363);

Sklaverei: ab 1774 Bücher gg. Sklaverei, z.B. "Onkel Toms Hütte"; z.T. Flucht der Sklaven nach Kanada, das Sklaverei nicht kennt, Fluchthelfer (S.334);

Nicht erwähnt: Geschnappte Geflüchtete werden zur Abschreckung aufgehängt...

Forced deportations of whole Indian tribes from 1786 on (p.362-263);

Slavery: Since 1774 books against slavery, e.g. "Hut of Oncle Tom"; partly flight of the slaves to Canada without slavery, escape agents (p.334);

Not mentioned: Captivated flighting slaves are hanged as an example for the population.
Tee-Streit - Boston wird abgeriegelt - eine erfolglose Jagd

Die Situation zwischen "Neu-England" und London eskaliert zum offenen Kampf gegen die East India Company wegen der Monopol-Teepreise (S.228). Tee wird von Weissen (als Indianer verkleidet) über Bord geworfen - GB-Truppen blockieren ganz Boston -> es folgen Arbeitslosigkeit und Protestpotential in Boston (S.230). Der "Continental Congress" tagt 7 Wochen lang (S.231). Neu-England organisiert neue Boykotte gegen GB-Ware und übt Solidarität für Boston-Hilfe (S.231); die militias formieren sich (S.232), GB-Truppen machen Jagd auf Adams und Handcock (S.234) bis Lexington, aber ein Zeichen-Fernmeldesystem informiert frühzeitig, sie flüchten nach Philadelphia, die GB-Truppen suchen in Concord vergeblich nach Munition und Waffen (S.235), auf dem Rückweg werden die inzwischen müden GB-Truppen beschossen, 275 Tote (S.235).
Tea dispute - Boston is sealed off - an unseccessful chase

The situation between "New England" and London is escalating into an open fight against East India Company because of monopolization of tea prices (p.228). In the harbor, white people (disguised as Indians) are throwing Tea overbord - GB troups are blocking whole Boston -> with consequences of unemployment and protest in Boston (p.230). "Continental Congress" is holding it's meeting for 7 weeks (p.231). New England is organizing further boycotts against British goods and is organizing help for Boston (p.231); the militias are preparing themselves (p.232), GB troups are chasing for Adams and Handcock (p.234) to Lexington, but a far distance communication system is informing early, so they can fly to Philadelphia, GB troups in Concord are looking for ammunition and weapons in vain (p.235), and on the way back the tired GB troups are fired, 275 deaths (p.235).
Boston, Lexington Concord 1775 -- die britische Armee verfolgt die Rebellen aus Boston: Dawes und Revere, Karte.
Boston,
                            Lexington Concord 1775 -- die britische
                            Armee verfolgt die Rebellen aus Boston:
                            Dawes und Revere, Karte. / Boston, Lexington
                            Concord 1775 -- the British Army persecuting
                            the Boston rebels: Dawes and Revere, map. Boston, Lexington Concord 1775 -- the British Army persecuting the Boston rebels: Dawes and Revere, map.               
Der Unabhängigkeitskrieg

Die militia-Kräfte besetzen das GB-Fort Ticonderoga kampflos (S.236), auch ein Fort in Crown Point (S.237); eine Schlacht in Boston am Breed's Hill / Bunker Hill endet mit 1000 GB-Toten (S.238); am zweiten Continental Congress (S.238) wird George Washington zum Kommandeur der Kontinentalarmee gewählt (S.239); Washington bildet 8 Monate lang Leute als Soldaten aus (S.240);
Baron von Steuben aus Preussen wird während des Unabhängigkeitskrieges wichtigster Instruktor der "US"-Armeen (S.254-255);

Boston wird von den militia-Kräften  umstellt und Kanonen von Ticonderoga nach Boston gebracht. Die GB-Truppen ziehen bei Sichtung der eigenen GB-Kanonen, die gegen sie gerichtet sind, nach Halifax ab (S.240); Jefferson verfasst die Unabhängigkeitserklärung, 4.7.1776 Proklamation der Unabhängigkeit durch den Continental Congress (S.241), Unabhängigkeitstag der "USA" 4.7. (S.241);
The war of independence

The militia forces occupy the GB fort Ticonderoga without fighting (p.236), also another fort in Crown Point (p.237); a battle in Boston near the Breed's Hill / Bunker Hill is ending with 1000 deaths on the British side (p.238); on the second Continental Congress (p.238) George Washington is elected for leader of the Continental Army (p.239); Washington is training soldiers for 8 months (p.240); Baron von Steuben from Prussia becomes one of the most important instructors in the "US" Army during independence war (p.254-255);

Boston is surrounded by militia forces and cannons are brought from Ticonderoga to Boston. The GB forces see their own GB cannons headed against themselves and leave immediately for Halifax (p.240); Jefferson is composing the decleration of independence, proclamation of the independence on 4th July 1776 by the Continental Congress (p.241), so 4th July is independence day of the "USA" (p.241);
GB unter General Howes besetzt New York (S.245), Washington lässt Trenton besetzen, wo hessische GB-Söldner Weihnachten feiern (S.246); Washington vertreibt GB-General Cornwallis aus New Jersey (S.246); GB-Niederlage in Saratoga (S.247), F, Sp. u. NL geben Washington gegen England Kredit (S.247-248), ab 1778 liefert F Waffen an die militia-Kontinentalarmee und stellt sogar eine eigene frz. Armee unter Lafayette für die "USA" -> GB-Kriegserklärung gegen Frankreich (S.248); 1779  erklärt Spanien GB wegen "Amerika" den Krieg. Spanien meint vielleicht, es gäbe im Krieg etwas zu erben (S.248); Winterkatastrophe für GB-Truppen in den "USA" (S.248-249); GB-Niederlage in Nord-Carolina 1780 (S.249), GB-Niederlage in Süd-Carolina und Vertreibung (S.249); Lafayette-Sieg gegen GB-Truppen unter Cornwallis 1781, die GB-Truppen geraten auf einer Halbinsel  in Yorktown in die  "Mausefalle", Cornwallis gibt 1781 auf (S.249-250), Friede mit GB erst 1783;

Während des ganzen Krieges Piraterie gegen GB-Nachschub (S.250-251) [vielleicht auch als "feine Rache" für die ganze GB-Piraterie in den letzten 200 Jahren gegen Spanien und Frankreich];
GB under general Howes occupies New York (p.245), Washington makes Trenton occupy where GB mercenaries from German Hesse are celebrating Christmas (p.246); Washington expells GB general Cornwallis from New Jersey (p.246); GB defeat at Saratoga (p.247), F, Sp. and NL give credit to Washington against England (p.247-248), from 1778 on F is delivering weapons to the militia Continental Army and is forming even an own French army for the "USA" under Lafayette -> GB declears war against France (p.248); in 1797 Spain is declearing war to GB because of "America", Spain thinks perhaps there is something to "have" in the war (p.248); winter catastrophe for GB troups in the "USA" (p.248-249); defeat of GB in North Carolina in 1780 (p.249), and defeat of GB in South Carolina and expulsion (p.249); victory of Lafayette against GB troups under Cornwallis 1781, GB troups get into a "mousetrap" in Yorktown on a peninsula, Cornwallis is giving up in 1781 (p.249-250), but peace with GB only 1783;

During the whole war piracy is going on against GB supply (p.250-251) [perhaps also as a "fine revenge" for GB piracy in the last 200 years against Spain and France];
Die Ausweitung des Krieges durch Indianeranschläge

GB stiftet Indianer gegen die "USA" an. Die Indianer gehen darauf ein und verüben Anschläge (S.252), Massaker auf Höfen, das Mohawk-Tal wird zum Tal des Terrors -> Washingtons Armee vertreibt die Irokesen, gleichzeitig Indianer-Attacken vom Mississippi-Tal aus (S.252) -> [vielleicht zu diesem Zeitpunkt]
bekommen "US"-Soldaten Land im Ohiotal versprochen: "promised land" ["versprochenes Land"] (S.293), dann "amerikanische" Besetzung von GB-Fort Vincennes (S.252-253); es folgt die "amerikanische" Besetzung des Ohiotals, es fällt an die "USA" (S.253); Lafayette wird "Amerikaner" (S.254);

1783 Vertrag mit GB und Abgrenzung von Kanada (S.256); Frankreich bekommt als Lohn für seine Beteiligung im Kampf gegen GB nur einige Inseln der Karibik (S.256);
The expansion of the war by Indian assaults

GB is instigating Indians against the "USA". The Indians accept and assault the "USA" (p.252), massacre on farms, Mohawk valley becomes a valley of terror -> the Washington army is driving out the Iroquois, at the same time Indian attacks from Mississippi valley (p.252) -> [perhaps at that time] "US" soldiers are promised land in Ohio valley: "promised land" (p.293); then "American" occupation of GB fort Vincennes (p.252-253), followed by the "American" occupation of the Ohio valley which falls to the "USA" (p.253); Lafayette becomes "American" (p.254);

1783 treaty with GB and seperation of Canada (p.256); for it's help in the fight against GB France gets  only some islands in the Caribean Sea (p.256);
Unabhängkeitskrieg zwischen den weissen Rassen in den "USA" 1776-1781, Karte.

Über die Anzahl Tote und Verletzte macht das Schulbuch keine Angaben. Das Schulbuch romantisiert den Krieg...

War of independence between the white races in the "USA"  1776-1781, map.

There is no indication in the schoolbook about dead or wounded people. The schoolbook is romantizing war...

Weisser
                              "Unabhängigkeitskrieg",
                              Karte / white War of
                              "independence" 1776-1781, map

    
Aufteilung Nord-"Amerikas"
                              zwischen Spanien, "USA" und
                              England 1783,1787
Aufteilung Nord-"Amerikas" zwischen Spanien, "USA" und England 1783,1787, Karte.


The new white partition of North "America" between Span, "USA" and England, 1783, 1787, map.
Die rassistische "USA" als neuer "Staat" - Indianer existieren nicht

Verfassung für die "USA" (S.264-5), George Washington wird der erste Präsident (S.265); New York wird 1 Jahr lang Hauptstadt, dann Bau des Kapitols in Washington (S.267) [die Weissen planen, die schwarzen Sklaven bauen es], 1790-1800 ist Philadelphia Hauptstadt, gleichzeitig Bau einer neuen Hauptstadt: "Washington" [die Sklaven bauen] (S.267), Architekt Pierre Charles l'Enfant (S.267), Bau des Kapitols 1793-1800, Einzug des Kongresses im Kapitol 1800 (S.268);

Insgesamt bleibt der Kongress der "USA" aber noch eher machtlos (S.258-259); Regierungsform der "USA" und Sklavenzählerei mit 3/5 des Wertes eines Weissen (S.262). 1783 Einführung der Tageszeitung (S.356);

Nicht erwähnt:
In der Bevölkerungsstatistik zählen Indianer nicht.

Ab sofort setzt eine Propaganda der rassistischen Freimaurer-Regierungen ein, den ganzen Kontinent bis zur Westküste zu besetzen, und ab sofort werden Indianer die Hauptgegner der weiss-rassistischen "Amerikaner", die für diesen Plan nur noch "im Wege" stehen.
The racist "USA" as a new "State" - Indians do not exist

Constitution for the "USA" (p.264-265), George Washington becomes first president (p.265); New York is main town for 1 year, then Capitol in Washington is in construction (p.267) [the White are planning, the black slaves are building], 1790-1800 Philadelphia is the main town; at the same time the new main town "Washington" is in construction [slaves are building] (p.267); architect Pierre Charles l'Enfant (p.267), Capitol is built 1793-1800, the move in to Capitol is in 1800 (p.268);

All in all Congress of the "USA" has not a great power first (p.258-259); governing form of the "USA" and counting slaves with a system of 3/5 of the value of a White (p.262); in 1783 introduction of daily newspapers (p.356):

Not mentioned:
In the population statistics Indians do not count.

From the first day on there is a propaganda of the racist Free Mason's government for an occupation of the whole continent to the West Coast, and from the first day on Indians are the main enemy of the white racist "Americans" and all Indians are only staying in the way for them.

Der Profit aus einem weiteren militärischen Sieg - und neue Kriege

Vordringen "amerikanischer" Siedler ins Ohiotal (S.274), Steuerstreit mit Spanien über New Orleans (S.275), Pinckney-Vertrag 1795 (S.275), F im Krieg gg. GB und NL hat gemäss Präsident Washington überrissene Hilfeansprüche an die "USA" - XYZ-Affaire: Präsident Washington lehnt jede Hilfe an Frankreich ab, das "x", dann "y", dann noch "z" wünscht - ab 1799 Vertrag "USA"-F (S.276-277); letzte GB-Forts
auf "US"-Gebiet werden 1799 abgebaut (S.277), GB u. F blockieren auf dem Atlantik "US"-Schiffe, die "USA" werben britische Seeleute mit höheren Löhnen ab, und Indianerführer Tecumseh einigt die Indianer gegen die "USA" am Ohio (S.278-279).

Die Ohio-Company verkauft nun dasLand im Ohio-Tal an Weisse, gemäss dem Schulbuch als "billiges Land" (S.294).
The profit from another military victory - and new wars

Penetration of "american" settlers to Ohio valley (p.274), tax dispute with Spain about New Orleans (p.275), Pinckney treaty 1795 (p.275), F in war with GB and NL wants too much help from "USA" president Washington says - XYZ affair: president Washington declines any help to France which wants "x", then "y", and then even "z" - from 1799 on treaty "USA"-F (p.276-277); last GB forts on "US" territory are destroyed in 1799 (p.277), GB and F are blocking "US" ships on the Atlantic, the "USA" are hiring British seamen by higher wages, and Indian leader Tecumseh is uniting the Indians against "USA" at the Ohio (p.278-279).

The Ohio Company is selling now the land in Ohio valley to the White, "cheap land", as the schoolbook says... (p.294).
Der Louisiana-"Handel" - Expeditionen dank den Indianern

Spanien verkauft
1800 das Louisiana Territory heimlich an Napoleon [umfasst die gesamten Plains westlich des Mississippi] - die "USA" will Frankreich nicht als Nachbar haben und kauft Napoleon 1803 für einen lächerlichen Preis das ganze Louisiana Territory ab. Napoleon selbst braucht Geld für seine Kriege in Europa (S.295); somit sind die Rockies die neue Westgrenze der "USA" (S.296), die "Erforschung" beginnt erst jetzt (S.296);

Die weiss-"amerikanischen" Expeditionen in die Rockies gelingen dank der Hilfe von IndianerInnen (S.297-300) -> Fellhändler und Bauern preschen nach (S.300), und: Expedition bis Santa Fé, dort preschen Händler nach, v.a. ab der Unabhängigkeit v. Mexiko 1821 (S.300), Santa Fé Trail (S.301);
The Louisiana "Purchase" - expeditions thanks of the Indians

In 1800 Spain is selling Louisiana Territory underhand to Napoleon [the whole Plains in the West of Mississippi] - the "USA" does not want to have France as a neighbour and is buying the whole Louisiana Territory from Napoleon for a ridiculous price in 1803. Napoleon himself needs money for his wars in Europe (p.295); so the Rockies become the new Western border of the "USA" (p.296), the "exploration" is beginning only now (p.296);

The white "american" expeditions in the Rockies are successful thanks of the Indians (p.297-300) -> fur traders and farmers are following (p.300), and: expedition to Santa Fé, merchants are following there, above all since independence of Mexico in 1821 (p.300), Santa Fé Trail (p.301);

1800: Spanien verkauft Frankreich das Louisiana Territory zwischen Mississippi und Rocky Mountains.

1803: Die "USA" kauft Frankreich das Louisiana Territory ab.

1803: Die USA kauft Frankreich das
                              Louisiana Territory ab

1800: Spain sells Louisiana Territory to France between Mississippi and Rocky Mountains.

1803: "USA" buyes Louisiana Territory from France.

Eine neue Eskalation - der zweite Unabhängigkeitskrieg

Die "USA" werfen GB vor, sie würden Indianer gegen die "USA" aufhetzen; Kriegstreiber im "US"-Kongress schlagen vor, das britische Kanada zu besetzen, und am Ende eskaliert die Situation 1812 in einen Krieg gegen GB (S.278-279); GB-Niederlagen, Tecumseh-Niederlage und Ermordung von Tecumseh (S.279); GB greift die Hauptstadt der "USA" Washington an, das ohne Stadtmauer ist, und Angriff auch auf Fort McHenry (S.280); Nationalgedicht über die "amerikanische" Fahne (S.281); 1812 GB-Niederlage vor New Orleans und Friedensvertrag von Gent (S.282); die spanischen Kolonien werden unabhängig (S.282), und weiter geht eine russische Gefahr von Alaska und von der W-Küste aus -> die "USA" fühlen sich eingekreist -> Monroe-Doktrin zur Neutralität zwischen "USA" und Europa (S.283), plus Vertrag "USA"-Russland über die Grenze von Alaska und Oregon [Vertrag zusammen mit Spanien und Russland?] (S.283);
A new escalation - the second war of independence

The "USA" are accusing  GB manipulating Indians against "USA"; war mongers in "US" Congress suggest occupation of British Canada; at the end the situation is escalating into a new war against GB in 1812 (p.278-279); defeat of GB, defeat of Tecumseh and assassination of Tecumseh (p.279); GB is attacking the main town of the "USA" Washington which is without walls, and attack on Fort McHenry, too (p.280); national poem about the "American" flag (p.281), defeat of GB before New Orleans in 1812 and peace treaty of Gent (p.282); the Spanish colonies become independent (p.282), and there is also a Russian danger coming from Alaska and the Western Coast -> "USA" are feeling encircled -> Monroe Doctrine for neutrality between "USA" and Europe (p.283), and treaty "USA"-Russia about the frontier of Alaska and Oregon [treaty together with Spain and Russia?] (p.283);

Zweiter weiss-"amerikanischer" Unabhängigkeitskrieg zwischen "USA" und England 1812-1815, Karte mit Schlachtorten.

Über die Anzahl Tote und Verletzte macht das Schulbuch keine Angaben. Das Schulbuch romantisiert den Krieg...

Zweiter
                              weiss-"amerikanischer"
                              Unabhängigkeitskrieg zwischen
                              "USA" und England 1812-1815,
                              Karte mit Schlachtorten. / Second white
                              "American" war of independence
                              between "USA" and England
                              1812-1815, map with battle fields.

Second white "American" war of independence between "USA" and England 1812-1815, map with battle fields.

There is no indication in the schoolbook about dead or wounded people. The schoolbook is romantizing war...
"Kauf" von Florida - "Kauf" von Oregon - Teilung und Besetzung von Oregon

Spanien
lässt Indianeranschläge von Florida aus auf die "USA" gewähren -> die "USA" wollen Florida kaufen; 1814 ausserdem militärischer Sieg gegen die Indianer und Besetzung von Florida (S.301); die "USA" kaufen Florida für 5 Mio. $ bzw. "US"-Bürger haben für 5 Mio. $ Ansprüche an Spanien wegen Indianerschäden, die Washington übernimmt (S.302);

Die Florida-Indianer stehen ohne jede Rechte da...

1819 kaufen die "USA" von Spanien Oregon Country (S.302); die Namengebungen in der Region Oregon ist wesentlich von Captain Vancouver bestimmt (S.303); "amerikanische" Fellhändler haben schon lang Anspruch auf Oregon erhoben (S.303); die Pacific Fur Company ("Pazifische Fellhandels-Gesellschaft) unter Astor etabliert den Oregon Trail (S.304); Fellhändler gründen dort mit Indianerfrauen grosse Familien, "mountainmen" (S.304); 1846 wird Oregon Country zwischen den "USA" und GB aufgeteilt (S.313); 
-> Indianerangriffe wegen Landraub -> 1848 Anschluss (S.315).

Die Indianer von Oregion stehen ohne jede Rechte da...
"Purchase" of Florida - "purchase" of Oregon - partition and occupation of Oregon

Spain
allows Indian assaults from Florida against "USA" -> "USA" want to buy Florda; in 1814 "US" military victory against the Indians and occupation of Florida (p.301); the "USA" buy Florida for 5 million $ respectively "US" citizens are claiming damages for 5 million $ which Washington takes over (p.302);

The Indians of Florida are staying there without any right...

In 1819 "USA" buys Oregon Country from Spain (p.302); Captain Vancouver is a significant factor for names of the Oregon region (p.303); "American" fur traders have claimed already for Oregon for a long time (p.303); the Pacific Fur Company under Astor is succeeding to establish the Oregon Trail (p.304); fur traders are founding big families with Indian women (p.304); in 1846 Oregon Country is parted between "USA" and GB (p.313); -> attacks of Indians because of robbed land -> 1848 annexation (p.315).

The Indidans of Oregon are staying there without any right...

Oregon Country: Der Kauf 1819 und die Teilung 1846.

Teilung von Oregon Country

Oregon Country: The purchase of 1819 and the partition in 1848.

Die Provokation in Texas und die Besetzung - Zug der Tränen - Durchbruch der "USA" bis Kalifornien

Ab 1820 werden im noch spanischen Texas "amerikanische" Siedlungen errichtet; ab 1821 wird Texas mexikanisch, Mexiko erlaubt ebenfalls die Siedleraktivität der "USA" (S.306), aber "amerikanische" Siedler wollen die mexikanischen Gesetze nicht befolgen und sie wollen keine Mexikaner werden (S.307);

Neue Goldrushs u. Reservationssystem für Indianer u. Landverteilung an Weisse in der Präirie (S.315) ab 1830 (S.316) [in Reservationen als Freiluft-KZs].

1836 "amerikanischer" Sieg gg. die mexikanische Armee, Texas wird 1836-1845 zum Einzelstaat (S.311);

[Indianervertreibung 1838: Trail of Tears / Zug der Tränen: Indianer östlich des Mississippi werden gezwungen, westlich des Missippi zu wohnen].

1845 "Anschluss" von Texas an die "USA": "US"-Truppen tauchen am Colorado-Fluss auf, Mexikos  Verantwortliche geraten in Wut, und es kommt zum Kriegsausbruch, Krieg 1845-1848; die "USA" nutzen auch diesen Krieg zur Expansion: "amerikanischer" Durchbruch bis Kalifornien, 1848 zahlen die "USA" für die neuen Gebiete an Mexiko 15 Mio. $ (S.311);

1847 Mormonen-Auszug in noch mexikanisch regiertes Gebiet, dann Territory unter dem Namen Utah (S.311), Aufnahme als Staat erst 1896 (S.311);

Nicht erwähnt: Der Regierung in Washington ist dieser Umzug sicher recht, wenn in der Wüste weisse Stationen bestehen, die gegen die Indianer mobil machen.
Texas provocation and annexation - Trail of Tears - breakthroug of the "USA" to California

From 1820 on are "American" settlements erected in Spanish Texas; from 1821 on Texas becomes Mexican, Mexico allows settling activities of the "USA" in Texas (p.306), but the "American" settlers do not want to follow Mexican rule and do not want to become Mexican (p.307);

New goldrushs and reservation system for Indians and partition of land for the White in the Plains (p.315) from 1830 on (p.316) [into reservations as open air concentration camps].

In 1836 "American" victory against Mexican Army, Texas becomes a solo state 1836-1845 (p.311);

[Expulsion of Indians in 1838: Trail of Tears: All Indians eastern of Mississippi are forced to live western of Mississippi].

In 1945 annexation of Texas by the "USA": "US" troups occur at Colorado River and the responsibles of Mexico get angry, so war is braking out, war 1845-1848; "USA" is using also this war for expension: "American" breakthrough to California, 1848 "USA" pay to Mexico for the new territories 15 million $ (p.311);

1847 Mormone exodus into Mexican governed territory, then the land is named Utah (p.311), affiliated as federal state in 1896 only (p.311);

Not mentioned: This exodus is shurely welcomed in Washington, because there are White commercial stations now amidst the desert which are acting against the Indians.

Der Gewinn der weiss-rassischen "USA" nach dem Sieg gegen das weiss-rassistische Mexiko im Krieg 1845-1848, Karte.

Die Indianer haben gar nichts zu sagen. Die Rassisten entscheiden über ihre Köpfe hinweg...

Und über die Anzahl Tote und Verletzte macht das Schulbuch wiederum keine Angaben. Das Schulbuch romantisiert wiederum den Krieg...

Gewinn der "USA" im Krieg
                              gegen Mexiko 1848, Karte / The purchase of
                              the "USA" in the war with Mexiko
                              in 1848, map

The prize of the White racist "USA" after the victory against White racist Mexico in the war 1848-1848, map.

Indians have nothing to say. The white racists decide over their heads...

And again there is no indication in the schoolbook about dead or wounded people. The schoolbook is again romantizing war...
Kalifornien - Goldrausch - Oregon-Entwicklung - Gadsden-Handel

Ab 1848 ca. ist Kalifornien Einzelstaat unter Captain Hans Sutter [ein Schweizer]; Goldfunde bei Sutters Mühle (S.310) produzieren einen Goldrausch 1849, die "Neunundvierziger"-Generation, die Bezeichnung für diejenigen, die nach Kalifornien auf Goldsuche strömen (S.310);

nicht erwähnt: Die ansässigen Indianer haben keine Rechte, sondern werden vertrieben, zum Teil sogar "zum Spass" erschossen. Das ist die reale "amerikanische Lebensweise": die Mörderkultur.

Die Goldgier der Weissen schafft Fakten, die jedem Vertrag mit den Indianern widersprechen; aber der weisse freimaurerische Rassistenstaat "USA" lässt diese weissen Invasionen auf Indianergebiete zu und erreicht so sein Ziel, die Westküste weiss zu besiedeln, ohne grosse Investitionen;

die Regierung in Washington unternimmt keine Massnahmen, für die Einhaltung der Verträge zu sorgen und schützt die Indianer in Kalifornien nicht, die den "USA" noch nie geschadet haben;

1850 wird Kalifornien als Staat in die "USA" "aufgenommen" (S.311); die restlichen Gebiete bleiben noch lange "Territory", Arizona und New Mexiko bis 1912, daber dann ist auch für die dortigen Indianer die Freiheit vorbei. Im gesamten Schulbuch wird kein einziger erschossener Indianer gezeigt.

Die "amerikanischen Lebensweise" stellt sich also so zusammen: morden und vertuschen...

California - goldrush - Oregon development - Gadsden Purchase

From about 1848 on California is a solo state under Captain John Sutter [a Swiss]; near Sutter's mill gold is found (p.310) and this produces a goldrush of 1849, the "Fourty-Niner" generation, the name for the ones who are streaming to California seeking for gold (p.310);

not mentioned: The local Indians don't have any rights, but are expelled, partly shoot "just for fun"... this is the real "American way of life": murder culture.

no mentioned: The greed for gold of the White produces facts which are contradicting any treaty with the Indians, but the white Free Mason racist state "USA" lets pass these White invasions and at the same time reaches it's goal to settle the Western Coast with Whites, without big investments;

the government in Washington takes no measures to protect the treaties and the Indians in California who never have done any harm to the "USA";

in 1850 California is "affiliated" as confederal state of the "USA" (p.311); the remaining territories will stay "territory" for a long time yet, Arizona and New Mexiko untill 1912, but then also for these local Indians freedom will be over. In the whole schoolbook is never shown a shooted Indian.

So, "American way of life" has the following elements: kill and cover up...

Die Trails in den "USA" nach Westen 1819-1860.

Die erschossenen und vertriebenen Indianer gibt es auf der Karte nicht...

Trails "USA" 1819-1860:
                            Vertriebene und erschossene Indianer
                            existieren auf der Karte nicht / driven and
                            shoot indians do not exist on the map...

The trails in the "USA" to the West 1819-1860.

The shooted and expelled Indians are not existing on the map...
Jeder Goldrausch hat Goldgräber-Siedlungen zur Folge (S.324-325); Goldstaub gilt als Währung, die Lebensmittel sind sehr teuer [und ein grosser Teil des Gewinns fliess in Alkohol and Bordelle]; nach dem Verlassen der Minen werden die Siedlungen zu Geisterstädten (S.325);

Oregon Country mit mildem Klima; der Goldrausch in Kalifornien ergibt für Oregon neue Absatzmärkte für Ernteabsatz und Bauholz (S.326);


1853 erfolgt ein weiterer Landkauf von Mexiko mit einer Zahlung von 10 Mio. $, um die südliche Eisenbahnlinie zum Pazifik zu ermöglichen: "Gadsden Purchase" ("lohnendes Geschäft Gadsden") (S.308);
Every goldrush is followed by gold-digger villages (p.324-325); golden dust is the new currency, food is very expensive [and a big part of the profit is going into alcohol and bordels]; after leaving the mines the settlement become ghost towns (p.325);

Oregon Country
with it's mild climate takes a development with saling food and lumber to California during the goldrush and after it (p.326);

In 1853 another land purchase from Mexico followes with a payment of 10 million $ to make possible the Southern railway to the Pacific: "Gadsen Purchase" (p.308);

Übersicht über die Expansion der weiss-rassistischen "USA" 1803-1848 bis an die Pazifikküste:
-- gelb: Louisiana Territory
-- grün: Oregon Country
-- violett: Texas
-- rot: Durchbruch bis Kalifornien.

Die Vernichtung der indianischen Kultur kommt auf der Karte nicht vor, ist aber später Vorbild für jüdische Pläne gegen Araber (Herzl)...

Loisiana und Expansion der
                              "USA" bis zum Pazifik 1803-1848,
                              Karte ohne Indianer / Louisiana and
                              espansion of the "USA" to the
                              Pacific 1803-1848, map without indication
                              of the annihilation of the indians

Overview of the expansion of the White racist "USA" 1803-1848 to the Pacific coastline:
-- yellow: Louisiana Territory
-- green: Oregon Country
-- purple: Texas
-- red: breakthrough to California

The extermination of the Indian culture is not appearing on the map, but is model for Jewish plans (Herzl) against Arabs later...

Einwanderungsstrom nach Oregon

1834 breitet sich die Methodistenkirche in Oregon aus, angeblich für die Indianer (S.312-313), 1836 auch Presbyterianer, ab 1838 Katholiken. Sie arbeiten alle für die Indianer (S.313) [das ist der offizielle Grund]; ab 1843 strömen weisse Einwanderer nach Oregon (S.314) [auf dem Oregon-Trail];

das Oregon Contry wird ab 1859 in die "US"-Staaten Oregon, Idaho u. Washington State aufgeteilt, Teile gehen auch an Wyoming, Montana (S.315);

bis 1863 hält die weisse Einwanderung an (S.314).

Indianer werden mit Waffengewalt ins "Reservat" getrieben oder gleich erschossen, was im Schulbuch nie gezeigt wird...

Stream of immigration to Oregon

In 1834 Methodist church is spreading in Oregon, supposedly for the Indians (p.312-313), 1836 also Presbyterian church, since 1838 Catholics. They all work for the Indians (p.313) [this is the official purpuse]; from 1843 on a huge wave of immigration is coming into Oregon (p.314) [on the Oregon Trail];

in 1859 Oregon Country is parted into "US" federal states Oregon, Idaho and Washington State, other parts go to Wyoming and Montana (p.315);

untill 1863 the immigration wave does not stop (p.314).

Indians are driven into "reservation" by force of arms or immediately shoot, never said in the schoolbook...
Ausgelaugte Böden - 4 Millionen schwarze Sklaven auf den Feldern

Die Farmer-Entwicklung im Süden: Baumwolle, Tabak und Zucker laugt Böden aus -> die Farmer müssen wandern (S.333); für die Bearbeitung der grossen Flächen bei grosser Hitze werden Negersklaven eingesetzt, die die Hitze angeblich besser vertragen; 1860 arbeiten ca. 4 Mio. Negersklaven  im Süden der "USA" gratis für die Weissen  (S.333);

Wann werden diese Löhne ausbezahlt?
Leached soil - 4 million black slaves in the field

Farmer development in the South: Cotton, tabacco, shugar are leaching the soil -> the farmers have to migrate; for working on the wide farms black slaves are deployed who are supposed to stay better in the heat; in 1860 have been about 4 million black slaves in the South of the "USA" are working for free for the White (p.333).

When these salaries will be paid?
Steuerstreit und Streit um Sklaverei führt zum Bürgerkrieg

Die weisse Rasse leistet sich auf dem indianischen Boden die nächste Eskalation, und die Banken ermöglichen mit ihren Finanzierungen den nächsten Krieg.

Die Nordstaaten sind für die Besteuerung ausländischer Waren, um selbst ihre Produkte in den Südstaaten absetzen zu können; ab 1860 sind es mehr N- als S-Staaten (S.334); es kommt ein weiterer Streit um Einführung der Sklaverei in den Oregon-Staaten hinzu; der [weiss-rassistische] höchste Gerichtshof meint, es sei jedem selbst überlassen, Sklaven zu halten oder nicht (S.335); die Republikaner sind gegen und die Demokraten für die Sklaverei; 1861 gewinnt  Lincoln die Präsidentenwahl, er wendet sich nach der Wahl gegen die Sklaverei (S.336),
und bei einem Theaterbesuch wird Lincoln von einem Schauspieler ermordet (S.339); [das ist die offizielle Version];

die Südstaaten treten aus den "USA" aus und gründen die "Konföderation amerikanischer Staaten" mit dem eigenen Präsidenten Jefferson Davis und mit der eigenen Hauptstadt Richmond; weitere 4 Staaten schliessen sich der Konföderation an (S.336), eigene Währung (S.340), Gründung einer Konföderationsarmee; als die Konföderationsarmee Forts der "USA" (Union) übernehmen wollen, bricht der Krieg aus (S.336).

nicht erwähnt: Die Freimaurer-Bankiers finanzieren beide Kriegsparteien, die sich verschulden, so dass die Bankiers am Ende des Krieges die Macht innehaben. Die Freimaurer-Bankiers wollen den Krieg, denn er nützt ihnen und bringt ihnen die Macht in den "USA". Nach dem Bürgerkrieg regiert nicht mehr die Regierung, sondern noch mehr die Bankiers im Hintergrund.
Dispute about taxes and disputes about slavery lead into civil war

The white race is provoking the next escalation on Indian soil and the white banks are financing it. So the next war is possible.

The Northern States want to have taxes on foreign goods for better possibilities to sell their own products in the Southern States; from 1860 on there are more Northern States than Southern States (p.334); and another dispute about introduction of slavery in the Oregon States is coming up; the [white racist] highest court means it would be up to evereybody himself (p.335); the Republicans are against and the Democrats for slavery; in 1861 Lincoln wins the presidential elections, he turns against slavery after the elections (p.336) and is murdered from an actor during a visit to a theater (p.339); [this is the official version];

the Southern States leave the "USA" and found the "Confederation of American States", with an own president Jefferson Davis and an own main town Richmond; further 4 states are joining the Confederation (p.336), own currency (p.340), foundation of a Confederational Army; when the Confederational Army wants to overtake forts of the "USA" (Union) war is breaking out (p.336).

not mentioned: The Free Mason's bankers are financing both sides of the war, and both sides are running into depts; so the bankers get the power at the end of the war. The Free Meson's bankers want the war because it's useful for them and brings the power to them in the whole "USA". After the civil war it's not the government any more who is governing, but even more the bankers in the background.


Bürgerkrieg USA Staatenverteilung, civil
                      war 1861-1865
Die Staatenverteilung im weissen Bürgerkrieg der "USA" 1861, Karte.
The distribution of white North "American" states in civil war of the "USA" in 1861, map.
Der Plan zum Sieg der Nordstaaten im weissen Bürgerkrieg 1861-1865, Karte.
The victory plan of the white Northern States  in civil war 1861-1865, map.
Bürgerkrieg ab 1861: Beginn des Krieges bei Fort Sumter (S.336); GB hilft dem Sklavensüden nicht; 1863 kontrolliert die Union den Mississippi (S.337), 1865 Gefangennahme des Gegenpräsidenten Davis und Kriegsende (S.338-339); die Armee der "USA" (Union) besetzt die Südstaaten, und die Südstaaten werden wieder in die Union aufgenommen, aber nur bei Abschaffung der Sklaverei; gleichzeitig kommt eine Diskussion ums Stimmrecht auf (S.339);

nicht erwähnt: Nach dem Bürgerkrieg machen sich die Generäle der Sieger auf, die letzten frei lebenden Indianer zu bekämpfen und in die "Reservate" (Freiluft-KZs) zu stecken, u.a. General Custer, mit Todesmärschen etc. Im Schulbuch ist davon nichts zu sehen...
Civil war from 1861 on: Beginning of the war at Fort Sumter (p.336); GB is not helping to the slave South; in 1863 the Union controlls Mississippi (p.337), in 1865 counter president Davis is captured, end of the war (p.338-339); the "US" Army  (Union) occupies the Southern States, they are affiliated into the Union another time only when slavery is abolished; at the same time a discussion about the right to vote is coming up (p.339);

not mentioned: After the civil war the winning generals are going to fight the last free living Indians to put them into "reservations" (open air concentration camps), for example general Custer, with death marches and so on. There is nothing to see from this in the schoolbook...
Technik und Expansion über den Pazifik
In den Südstaaten erfolgt der Wiederaufbau; Landreform: Aufteilung der grossen Plantagen und Verteilung an neue Farmer (S.340) [Land an Indianer zurückzugeben steht ausser Diskussion...]

1867 Kauf von Alaska: Russland verkauft Alaska wegen defizitärem Fellhandel zum Preis von 7,2 Mio. $ (S.386); [Alaska gilt bis 1959 als Territory, nicht als Bundesstaat];

bereits 1867 breiten sich die "USA" über den Pazifik aus und besetzen die unbewohnten Midway-Inseln (S.388); unbewohnt? [so das Schulbuch];

1869 Fertigstellen der ersten Pazifik-Eisenbahn (S.314), viele chinesischen Eisenbahnarbeiter (S.365);

nicht erwähnt: Die Eisenbahn ist das Todesurteil für die indianischen Kulturen, denn nun kommen die Weissen in Massen bequem per Eisenbahn in den Westen. Dies ist auch der Grund, wieso die Indianer Anschläge auf die Eisenbahn verüben. Die Indianer haben nur die Wahl, freiwillig oder unter Waffengewalt in die "Reservate" zu gehen, z.B. in der Region des heutigen Seattle und Vancouver.

Was würde ein Weisser in Europa sagen, wenn eine asiatische Welle käme und die Weissen nur noch in speziellen Tälern leben dürften?
Technique and expansion over Pacific
Reconstruction begins in the Southern States; land reform: partition of the wide plantations and distribution to new farmers (p.340) [to give back any land to Indians is out of discussion...]

1867: Purchase of Alaska from Russia: Russia sells Alaska because fur trade produces only deficits at a price of 7,2 million $ (p.386); [Alaska is classified as "territory" by1959];

1867 "USA" are going to spread over Pacific by the occupation of the uninhabited Midway Islands (p.388); uninhabited? [this sais the schoolbook].

In 1869 completion of the first railway to Pacific (p.314), many Chinese railway workers (p.365);

not mentioned: The railway is the death sentence for the Indian cultures because now the White are coming into the West in masses in comfortable trains. This is also the reason for Indian assaults on the railway. The Indians only have the choice to go into the "reservations" voluntarily or by force of arms, for example in the region of today's Seattle and Vancouver.

What would a White in Europe say if an Asian wave would come and would say that the White only could live in special valleys?
Rinderkreuzungen - neue Eisenbahnen - Wafen, Waffen, Waffen

Die Landwirtschaft in Texas unternimmt Rinderkreuzungen zwischen englischen und spanischen Rindern aus Mexiko, was grosse Tiere ergibt; Fleischexport der Cowboy-Farmen (S.322): Von Texas her werden die Rindertreiberzüge in den Norden Tradition, um dort das Vieh zu verkaufen (S.323); für den Rindertransport und für den Fleischverkauf in die Städte des Nordens werden extra Eisenbahnlinien bis Texas gebaut (S.322-323); im Süden der "USA" agieren Cowboy-Revolver gegen Diebe und Wölfe (S.324);

nicht erwähnt: Die Waffen werden auch gegen
weisse Konkurrenten im Buhlen um Frauen und in Geldschiebereien eingesetzt, und gegen Schwarze, und gegen Indianer sowieso. Es herrscht eigentlich der andauernde Bürgerkrieg... "amerikanische Lebensweise"...
Crossing of cattle - new railway lines - guns, guns, guns

Agriculture in Texas is crossing cattles between English and Spanish cattle from Mexico, with the result of big animals; Cowboy farms are running meat exportation (p.322); it becomes tradition to drive cattle from Texas to the North to sell the cattle in the North (p.323); just for cattle transport and for selling the cattle in the Northern towns new railway lines are built to Texas (p.322-323); in the South of the "USA" Cowboy guns are ruling against theafs and wolfs (p.324);

not mentioned: The guns are also ruling against white competitors for women and in cases of corruption, and against Blacks, and against Indians anyway. Actually it's a civil war without an end... "American way of life"...

"USA": Rindertreiberzüge - Landwirtschaftsland - Indianer in Reservaten (Freiluft-KZs) - Eisenbahnbau um 1870, Karte.

USA: Landwirtschaft,
                              Indianerreservate, Industrie um 1870

"USA": cuttle driving trails - Agriculture land - indians in reserveations (open air concentration camps) - railway constructioning in 1870 about, map.

Maschinisierung der Landwirtschaft und der Gesellschaft: Zusammenfassung

ab 1830 ca.: Die Landwirtschftsmaschinen erleichtern den [weiss-rassistischen] "Farmern" das Leben in der Prairie (S.321) [bzw. die Sklaven müssen jeweils neue Beschäftigungen finden];
in GB werden die Baumwoll- Verarbeitungsmaschinen erfunden (S.342), ausserdem tauchen erste Spinnmaschinen in den "USA" auf, von Engländern auswendig ohne Pläne nachgebaut, denn die Pläne sind in GB streng geheim (S.342); Gründung erster Waffenfabriken, Gewehre werden Einheitsware (S.343); Entwicklung der Wasserkraft durch die Erfindung der Dampfmaschine (S.344); erster Zugverkehr ab 1830 (S.353);

nach 1860: Edison erfindet die Glühbirne; Indianer benutzen Rohöl
eingerieben auf dem Körper als Heilmittel, dies stimuliert weitere Erfindungen am Öl (S.344), Kerosin (S.345), Gas, Kohle und Erze (S.346), Entstehen der Schicht der Superreichen (S.347), Entstehen der Gewerkschaften ab 1869 (S.348);

Die Eisenbahn verbilligt den Getreidetransport (S.350), und die Dampfschiffe auf dem Mississippi - damals noch die Hauptverkehrsachse der "USA" - verkehren nun viel schneller (S.352); Eisenbahn:
Erfindung der Luftdruckbremsen und der Signalisationen; Pullman erfindet Schlafwagen und Speisewagen (S.353);

Bau von U-Bahn und Stelzenbahn (Subway, Elevated Railway); Autoindustrie, Henry Ford, Modell T etc. (S.354), Erfindung des elektrischen Zündmechanismus, so dass das Auto frauenfreundlich wird; Erfindung von Gummi u. Reifen (S.355), von Asphalt und Betonbelag, macht Autoverkehr auch bei Regen leicht möglich; Erfindung des Velo/Fahrrad mit zwei gleich grossen Rädern (S.355); Erfindung von Telefon, Telegraf (S.356); Samuel Morse erfindet das Morsen (S.357), Alexander Bell erfindet das Telefon, Erfindung des Funkverkehrs (S.358); Flugzeugbau (S.359); Lindberg-Flug nach Paris 1927 (S.360); Propagierung der "Nation durch Arbeit" (S.362);
Mechanization in agriculture and in the society: summary

from about 1830 on: The agriculture machines give relief to the white racist "farmers" in the Plains (p.321) [respectively the slaves have to find new occupations];  invention of the cotton converting machine in GB (p.342), and first spinning machine is coming up in the "USA": the English are reconstructing the invention in the "USA" by heart, because the plans in GB are strictly secret (p.342); foundation of the first weapon factories, guns become unity products (p.343); development of water power with the invention of the steam engine (p.344); first railway traffic from 1830 on (p.353);

after 1860: Edison invents the light bulb; Indians use raw oil as a medicament rubbing it on the skin, that stimulates further oil inventions (p.344), kerosene (p.345), gas coal and ores (p.346); the social class of the super rich is coming up (p.347), and the trade unions from 1869 on (p.348);

the railway cheapens corn transports (p.350), and the steamboat on the Mississippi - the main traffic rout of the "USA" at that time - are much faster than the ships before (p.352); Railway: invention of air pressure brake and signals; Pullman invents sleeping car and dining car (p.353);

construction of subways and elevated railways; car industry, Henry Ford, Model T and so on (p.354), invention of the electric start mechanism for women friendly cars; invention of rubber and tires (p.355), asphalt and concrete paving which allows car traffic also when it's raining; invention of the bycicle with two wheels of the same size (p.355); invention of telephone and telegraph (p.356); Samuel Morse invents morsing (p.357), Alexander Bell invents telephone, and invention of radio communication (p.358); airplane constructioning (p.359); in 1927 Lindberg flies to Paris (p.360); propaganda of a "Nation by work" (p.362);

Technische Erfindungen und technische Neuerungen in den "USA", Karte.

Die KZs für Inianer werden nicht erwähnt, und die Sklaverei mit den Schwarzen auch nicht...
Erfindungen in den "USA",
                              Karte / inventions in the "USA",
                              map Technical inventions and technichal improvements in the "USA", map.

The concentration camps for the indians are not mentioned, and the black slavery not either...

Die Entwicklung im Verhältnis zu den Schwarzen

Ab 1868 Landkaufrecht für Schwarze [die Indianer nie], ab 1870 Stimmrecht für Schwarze (S.339);

nicht erwähnt: Die weiss-rassistische Gegenbewegung bringt es fertig, dass das Stimmrecht für Schwarze zwei Jahre später 1870 gleich wieder abgeschafft wird...

Kirchliche Schulen für Schwarze, teilweise Alphabetisierung (S.340);

Weitere Expansion im Pazifik
Ab 1878 Samoa-Besetzung u. Besetzung von Inseln in der Karibik (S.388);

Das letzte "freie Siedlungsland" - keine "Frontier" mehr

Der kriminelle Akt, die Indianer zu kasernieren, wird vollendet:

1880 Gründung des "Oklahoma Land Rush" ["Oklahoma Landsturm"] (S.316);  ab 1890 existiert keine "Western Frontier" ["Front im Westen"] mehr, weil alles Land "verteilt" ist (S.316) [meist an Weisse, auch an Schwarze? Aber Indianer müssen auf alle Fälle in die "Reservation"...]

Zwangsschulen für Indianerkinder ab 1880 ca. (S.263);

Spuren von Kolonialisten von NL, F, Sp. u. Schweden sind noch im Hausbau und in Bräuchen erhalten (S.263);

nicht erwähnt: Einige Propagandisten behaupten, mit dem Ende der "Frontier" würde ein wichtiges Lebenselement der "amerikanischen Lebensweise" untergehen. Statt über das riesige Verbrechen der Indianervernichtung nachzudenken, werden aber neue Kriege organisiert...
Development in the relationship to the Blacks

From 1868 on Blacks are given the right to buy land [Indians never], from 1870 on right to vote for Blacks (p.339);

not mentioned: The racist white counter movement is working hard, so two years later in 1870 the right to vote for Blacks is abolished again...

Church schools for Blacks, partly alphabetization (p.340);

Further expansion in Pacific
From 1878 on occupation of Samoa and occupation of islands in the Carebbean Sea (p.388);

The last "free settling land" - no "frontier" anymore

The criminal act to barrack the Indians is finished:

1880 foundation of the "Oklahoma Land Rush" (p.316); from 1890 on  "Western Frontier" is not existing anymore because all land has been distributed (p.316) [to the White mostly, also to Blacks? but Indians have to got into "reservations"...]

From about 1880 on forced schools for Indian children (p.263);

the traces of NL, F, Sp. and Swedish colonialists are conserved in style of houses and in customs (p.263);

not mentioned: Some propagandists maintain with the end of the "frontier" would end an important element of "American way of life". Instead to think about the big crime of the extermination of the Indians new wars are organized...
Weiss-rassistische Bevölkerung: Einwanderung und Herkunft: Zusammenfassung

1790 umfasst die weisse und schwarze Bevölkerung der "USA" gemäss der offiziellen [rassistischen] Zählungsweise 4 Mio. Einwohner (S.264):
Sklaven sind 3/5 eines Weissen wert (S.262);

[Indianer zählen 0... dies ist die Grundlage der kriminellen Existenz der "USA"].

Einwanderung von Iren, Skandinaviern, 1830-1850 v.a. Deutsche, denen [nach der misslungenen Revolution 1830] die deutschen [konservativen] Regierungen nicht passen (S.364-365);
die Einwanderung wird von der "US"-Industrie gefördert und organisiert (S.354); 1846-1849 vor allem auch irische Einwanderung wegen Kartoffelmissernte in Irland, und Einwanderung von Leuten aus N, S, DK, GB, CH, Belgien, 1840-1880 Skandinavier in Wisconsin und Minnesota, plus ab dem Goldrausch in Kalifornien ab 1849 Einwanderung von Juden, Asiaten, Asiaten meist Arbeiter, v.a. beim Bau der Eisenbahnlinien, kaum Farmer; ausserdem wandern viele Chinesen und Japaner auf Hawaii und in Alaska ein (S.365);

[So wie sich die weissen "USA" über den Pazifik bis China ausbreiten wollen, sind China und Japan bestrebt, sich bis zu den "USA" auszuweiten...]
White racist population: Immigration and origin: summary

In 1790 4 million inhabitants in the "USA" according to the official [racist] manner of counting (p.264); black slaves are  worth 3/5 of a White (p.262);

[Indians count 0... this is the base of the criminal existance of the "USA"].

immigration of Irish, Skandinavians, 1830-1850 above all Germans which [after the failed revolution in 1830] are rebelling against [conservative] German governments (p.364-365); immigration is forwarded and organized by the "US" industry (p.354); 1846-1849 above all Irish immigration, too, because of  bad harvest of potatoes in Irland, and immigration of people from N, S, DK, GB, CH, Belgium, 1840-1880 Scandinavians in Wisconsin and Minnesota, and after the goldrush in California in 1849 immigration of Jews and Asians, Asians mostly workers, above all for railway lines, hardly farmers; many Chinese and Japanese are immigrating to Hawaii and in Alaska;

[As the white "USA" want to spread over Pacific to China, China and Japan have the goal to spread out to the "USA"...]
Nicht erwähnt: Börsenkrisen und Not

Im Zuge der Einführung der freien Börse kommt es in den "USA" ab 1873 zu drei heftigen Börsencrashs, ohne dass Massnahmen gegen deren Wiederholung ergriffen werden. Da das "freie Siedlungsland" zu Ende zu gehen droht, appellieren rechtsextreme "amerikanische" Politiker immer wieder an eine Förderung des Aussenhandels und an weitere Expansionen, v.a. in der Karibik und in Mittel-"Amerika" und bis Süd-"Amerika". Ein spezielles politisches Gewicht in den "USA" haben die Farmer, und die Freimaurer haben dauernd Angst, dass der Kommunismus die Macht übernehmen könnte. So schreitet die Polarisierung zwischen Links und Rechts voran, und die Superreichen korrigieren das unzureichende kapitalistische System nie, sondern setzen immer auf Waffengewalt und Tote.

Krieg gegen aussen und Pazifikbesetzung bis zu den "Philippinen"

1895 "kubanischer" Aufstand auf Kuba, die "USA" "hilft" (S.388);

als 1898 gegen Spanien ein Krieg ausbricht ("Spanienkrieg"), setzen die "USA" ihre Besetzungspolitik in Richtung "Westen" fort und besetzen Puerto Rico, Hawaii,  Guam und die "Philippinen"; [die "Philippinen" sind das "Eingangstor" nach China, und China und Japan werden sich mit den "USA" gleich daneben nicht sehr wohl gefühlt haben...]. Die Besetzungen werden 1899 in einem "Vertrag von Paris" "abgesichert". 1900 Besetzung von Samoa (S.388, 445; dtv-Atlas zur Weltgeschichte, Bd.2, S.116).

Hawaii und Alaska werden erst 1959 Bundesstaat (siehe Karte).


Extremisierung: Einwanderung - Slums und Superreiche - Panama

1880-1914 grosse Einwanderung aus Ost- u. S-Europa [und Juden aus Russland] (S.365): Die "US"-Industrie holt sich Europäer für neue grosse Firmen und Industrien, 1880-1914 20 Mio. weisse Einwanderer, plus Einwanderung aus Mexiko und Kanada (S.366); ältere Einwanderer in Grossstädten haben grosse Probleme, weil sie kaum Leute kennen (S.369-370); 1902 Einwanderungsverbot gg. Chinesen u. Analphabeten, 1924 generelle Beschränkung (S.370);

nicht erwähnt: Diese rassistischen Beschränkungen sind u.a. ein Argument Hitlers für seinen Rassismus gegen Juden; und die "Reservationen" sind ebenfalls Vorbild für Hitler gegen die Juden, und Israel hat später mit den Arabern dasselbe vor (man lese Herzl)...

Ab 1900 ca. entstehen Slums neben Geschäftsvierteln (S.379), Autobahnbau, Staatskredit für Wohnblockbau zur Beseitigung der Slums (S.380-381);

1904 kaufen die "USA" [von Kolumbien] für 10 Mio. $ die Baurechte für die  Panama-Kanalzone  und bezahlen jährlich 2 Mio. $, 1914 ist der Kanal fertig (S.389); 

[Ein erster französischer Versuch, nach dem Suezkanal auch einen Panamakanal zu bauen, scheiterte an Planungsmängeln und Malaria, mit hoher Todesrate];

1907 Aufnahme als Staat Oklahoma (siehe Karte);

Not mentioned: Bourse crises and emergency

With the introduction of the free bourse "USA" there are three heavy market crashs, the first in 1873, and no measures are taken against a repetition. As the "free settling land" is coming to an end, right extreme "American" politicians are calling for more foreign trade and more expansion, above all in the Caribbean Sea, in Middle "America" and in South "America". A special political weight in the "USA" have the farmers, and the Free Masons always are afraid that Communism overtakes the rule, so the polarization between left and right is growing and the super rich never correct the insufficient capitalist system but are focusing on force by arms and deads.

War to the outward and annexation of the Pacific to the "Philippines"

1895 "Cuban" revolt on Ccuba, the "USA" "helps"; 1898 annexation of Hawaii during the Spanish War (p.388);

when in 1898 war against Spain brakes out ("Spanish War") "USA" is continuing their occupation policy towards the West and annexes Puerto Rico, Hawaii, Guam and the "Philippines"; [the "Philippines" are the "entrance" for China, and China and Japan will not feel good with "USA" just aside...]. The occupations are "safed" in a "Treaty of Paris". In 1900 follows annexation of Samoa (p.388,445; dtv-Atlas zur Weltgeschchte, vol.2, p.116).

Hawaii and Alaska are affiliated as federal state in 1959 only (see map).


Extremization: Immigration - Slums and the super rich - Panama

1880-1914 huge immigration  from Eastern and Southern Europe [and from Russia] (p.365): The "US" industry is looking for Europeans for the new big firms and industries, 1880-1914 20 million white immigrants, add to this immigration from Mexico and Canada (p.366); elder immigrants in large cities have big problems because they hardly know people (p.369-370); in 1902 prohibition of immigration for Chinese and illiterates, 1924 general restrictions (p.370);

not mentioned: These restrictions and racisms are arguments for Hitler's racism against Jews; and the "reservations" are also model for Hitler against Jews, and Israel plans the same with the Arabs (read Herzl)...

from about 1900 on slums are existing aside business quarters (p.379), construction of motorways, state's credit for house building to eliminate the slums (p.380-381);

in 1904 the "USA" are purchasing the building law in the Panama Canal Zone [from Colombia]  for 10 million $ and afford an annual rental payment of 2 million $; in 1914 the Channel is ready (p.389);

[A first French attempt after Suez Channel for a Panama Channel failed because of incorrect planning and malaria, with a high death rate];

Oklahoma is affiliated as federal state in 1907 (see map);
Einwanderung 1860-1920: Statistik

und einige Tatsachen über die "Bevölkerungsentwicklung" nach dem Ende der "Frontier"...

Der Rückgang der indianischen Bevölkerung ist nicht erwähnt...

Statistik Einwanderung
                                "USA" 1860-1920 / immigration
                                to the "USA" 1860-1920
Immigration 1860-1920: Statistics

and some facts about the "population development" after the end of the "frontier"...

And the decline of the Indian population is not mentioned...

Erster Weltkrieg - Zweiter Weltkrieg: Zwei weitere "Siege"

Erster Weltkrieg und Wilson-"Friedenskonzept" (S.390-1);

nicht erwähnt: Das "Friedenskonzept" befriedigt nur den rassistischen Nationalismus der Länder mit weisser Rasse ausser Deutschland und Österreich. Staatengründungen im arabischen Raum, der Juden und im asiatischen Raum werden verhindert. Es ist alles andere als ein "Friedenskonzept"! Und "Amerikanische" Bankiers finanzieren den Kommunismus...

1917 kaufen die "USA" die dänischen Virgin Islands vor dem Panamakanal als Basis zum Kanalschutz (S.389); ein weiterer Börsenzusammenbruch und Depression ab 1929, 16 Mio. Arbeitslose in den "USA" (S.391);

nicht erwähnt: "Amerikanische" Bankiers und Financiers finanzieren den Kommunismus und gleichzeitig das Dritte Reich...

1938 Einführung der 40-Stunden-Woche; Erfindung neuer Ldw.-Maschinen (S.349);
First World War - Second World War: Two more "victories"

First World War and Wilson "peace concept" (p.390-391);

not mentioned: The "peace concept" satisfies only racist nationalism of the countries of the white race except Germany and Austria. Foundation of states in Arab area, of the Jews and in the Asiatic area are inhibited. It's not at all a "peace" concept! And "American" bankers are financing Communism...

In 1917 purchcase of the Danish Virgin Islands near the Panama Channel as base for Channel protection (p.389); another bourse crash and depression from 1929 on, 16 million unimployed in the "USA" (p.391);

not mentioned: "American" bankeres and financiers are financing Communism and Third Reich at the same time...

in 1938 introduction of 40 hours working week; invention of new agriculture machines (p.349);

"USA" 1917: Herrschaft über Nord-"Amerika" und über den Pazifik mit den "Philippinen", Karte.

"USA" 1917

"USA" 1917: Domination over North "America" and over Pacific with the "Philippines", map.

Zweiter Weltkrieg (S.392-3), Bau der Alaskastrasse gemeinsam mit Kanada im Hinblick auf einen japanischen Angriff (S.394) [so das Schulbuch]; Gründung der UNO; ab 1946 Entwicklung des "Kalten Kriegs" gegen die SU (S.395);

nicht erwähnt: Die Machthaber beider Blöcke sitzen in denselben Freimaurer-Logen und alles ist nur ein Spiel der Superreichen. Die "amerikanischen" Bankiers finanzieren weiterhin den Kommunismus...

In den "USA" entwickelt sich ein Stolz auf die Atombombe (S.414-415), und es kommt zu Weiterentwicklungen der Bombe (S.415-416);

nicht erwähnt: Der Abwurf von Atombomben gegen Japan wird offiziell gerechtfertigt, weil dadurch der Krieg "verkürzt" worden sei... für die Opfer wird der Krieg wegen Krebsoperationen  bis zum Tod nie zu Ende sein... Gibt es eine Entschädigung?
Second World War (p.392-393), Alaska road built together with Canada in view of a Japanese attack (p.394) [schoolbook says]; foundation of the UNO; from 1946 on development of the "Cold War" in Europe against the SU (p.395);

not mentioned: The rulers of the two blocks have seats in the same Free Mason's logde, and it's only a game of the super rich. The "American" bankers are going on with financing Communism...

In the "USA" is a pride in the atomic bomb coming up (p.414-415) and further develompments of the bomb (p.415-416);

not mentioned: Launching of atomic bombs against Japan is officially justified with having  "shortened" the war... for the victims the war will never end untill death because of cancer operations... Is there a compensation?

"USA" und Pazifik 1947 und weitere nicht erwähnte Bedingungen: Die Weltherrschaft der "USA", Karte.

USA 1947 Weltherrschaft / world
                              dominance

"USA" and Pacific and further not mentioned conditions: The World domination of the "USA", map.

Korea: Das Spiel zwischen Kapitalismus und Kommunismus - UNO

Korea wird nach dem japanischen Abzug 1945 von der SU und den "USA" hälftig besetzt (S.396); [hat jemand die Koreaner gefragt, ob die das wollen?]

Die SU und die "USA" ziehen gleichzeitig aus Korea ab, dann erfolgt die  kommunistische Invasion von China und der Korea-Krieg 1950 (S.396);

nicht erwähnt: Der gesamte Vorgang kann eine Manipulation sein, um weiter Kriege zu führen und Waffen zu "testen". Im Koreakrieg werden chemische "US"-Bomben eingesetzt, mit lebenslangen Folgen für die Bevölkerung. Gibt es eine Entschädigung von der dummen "USA"?

UNO (S.417-419);

nicht erwähnt: Die UNO ist ein Klub der Superreichen aller Länder mit Zentrum New York und Bankenzentrum Genf. Dieser Club hat nicht das Interesse, dass es der Weltbevölkerung insgesamt besser geht, sondern alte Fehler werden in den neuen unabhängigen Staaten - absichtlich oder unabsichtlich - wiederholt, z.B. Monokulturen und die Auslaugung des Bodens, was schon in den "USA" 100 Jahre zuvor passiert war. Am Ende wird der Boden weltweit mit Pestiziden vergiftet mit Folgen für die gesamte Nahrungskette. Und Kriege werden nicht verhindert, sondern die Eskalation zwischen den Systemen läuft weiter. Die UNO ist somit eine absolut schädliche Organisation für die Weltentwicklung, weil sie weltweit falsche Hoffnungen weckt und wirkliche Lösungswege verdeckt.

1959 werden Alaska und Hawaii als neue Bundesstaaten aufgenommen (siehe Karte); Stolz auf eine kommende Mondlandung [die in Hollywood stattgefunden hat] und Stolz auf den Weltraum als "New Frontier" ("Neue Kampffront") (S.419-421); Berliner Mauer (S.423), [Vietnamkrieg, Vietnamtrauma]; "moderne" "USA" (S.424-427);

nicht erwähnt: Die Bevölkerung der "USA" merkt ihre Kampfmentalität nicht und läuft laufend in neue Kriege hinein, bis heute...
Korea: The play between capitalism and communism - UNO

After 1945 after the Japanese retreat Korea is occupied half and half by SU and "USA" (p.396); [has anybody asked Koreans if they want this?]

SU and "USA" retreat at the same time from Korea, then Communist invasion by China follows and the outbreak of Korean war in 1950 (p.396);

not mentioned: The whole operation can be a manipulation to make war on and on and for "testing" weapons. In the Korean war "US" chemical bombs are launched with lifelong consequences for the population. Is there a compensation from stupid "USA"?

UNO (p.417-419);

not mentioned: The UNO is a club of the super rich of all countries with it's center in New York and with it's banking center Geneva. This club does not have any interest that welfare in  the world's population is growing, but old mistakes are  repeated in the new independent states, deliberately or unintentionally, for example monoculture and leaching of soil which already has happened to the "USA" 100 years before! At the end soil all over the world is poisoned by pesticides with consequences for the whole food chain. And wars are not inhibited, but the escalation between the systems is going on. So the UNO is an absolute harmful organization for the world's development because worldwide UNO is spreading false hopes and is covering real solutions for  problems.

In 1959 Alaska and Hawaii are affiliated as new federas states (see map); pride in the planned moon landing [which has occured in Hollywood] and pride in the space as a "New Frontier" (p.419-421); Berlin Wall (p.423); [Vietnam war, Vietnam trauma]; "modern" "USA" (p.424-427);

not mentioned: The population of the "USA" is not realizing the fighting mentality and is running on and on into new wars till today...

Karte der Staaten der "USA" 1965 mit den Kaufdaten und Besetzungsdaten.

Nie hatten Indianer das Recht, Land zu zu besitzen. Sie haben nie gezählt!

und die Reservate werden durch Bergbau und Tagebau zerstört...
Staaten der weiss-rassistischen
                              "USA" 1965
Map of the States of the "USA" in 1965 with the dates of purchase and occupation.

Indians never had the right to possess land. They never have counted!

and reservations are destructed by mining and surface mining...

Die Fahne der "USA" 1965. Die Anzahl Sterne hat zugenommen,
 aber: Die Anzahl Indianer hat sehr abgenommen...
 nicht erwähnt: Die Umweltverschmutzung hat zugenommen...
 nicht erwähnt: Die Mondlandung wird in Mondstudios stattfinden...
 nicht erwähnt: Die NASA arbeitet mit Ausserirdischen zusammen und spiegelt Mondlandungen vor...


USA Flagge bzw. Fahne der Vereinigten
                          Staaten mit Aufruf: Stop Kampfmentalität!
                          US flag with appeal: stop fighting mentality!
                          -- drapeau des Etats Unies -- bandera de los
                          Estados Unidos
The flag of the "USA" in 1965. The number of stars has accumulated,
 not mentioned: The number of indians has diminished heavily
not mentioned: The environmental pollution has increased heavily
 not mentioned: The landing on the Moon will happen in moon studios...
 not mentioned: NASA is working together with aliens and is pretending a landing on the moon...
 
-- bis 1960 42 Mio. Einwanderer (S.375)
-- 1965 leben noch 500'000 IndianerInnen in den "USA" (S.263)
-- ab 1967: Israel will das "amerikanische" System gegen die Araber zur vollen Entfaltung bringen (Herzl)...

Das ist keine "Verschwörungstheorie", sondern das kann jeder im Herz-Buch von 1896 nachlesen, und die Geheimdienste richten sich nach der Euphrat-Grenze von 1. Mose Kapitel 15 Satz 18. Um Frieden zu erreichen müsste man also die Indianer emanzipieren und die Bibel ändern...


-- by 1960 42 million immigrants (p.375)
-- 1965: 500'000 Indians living yet in the "USA" (p.263)
-- from 1967 on: Israel wants to bring the "American" system against Arabs to a complete display (Herzl)...

This is no conspiracy theory but you can read this in the Herzl book of 1896, and the secret services are heading to the Euphrat frontier indicated in 1st Mose chapter 15 sentence 18. For peace the indians should be emancipated and the Bible should be changed...

Keine "Freiheit" - die fehlende Therapie  für die "USA" und Israel

Die ganze weisse Bevölkerung und sogar ein Teil der schwarzen Bevölkerung der "USA" mit ihrer Kampfmentalität ist ein Psychiatriefall und sollte die Menschenrechte lernen und das veraltete Staatssystem endlich reformieren und die Waffen abgeben.

Freiheit ist dann erreicht, wenn keine Kriege mehr stattfinden. Aber die Regierungen der "USA" wollen diese Freiheit gar nicht!

Wann wird die "USA" also in Therapie gehen und ihre Waffen abgeben?

Und Israel (Mossad), das das "US"-System kopieren wollte (siehe Herzl), braucht dieselbe Therapie:

Zusammen das Leben gestalten, statt gegeneinander leben.

Die jünsten Ereignisse mit dem zweiten Irak-Krieg weisen aber weiterhin in Richtung Krieg gegen Muslime. Die Muslime werden sich gegen die Vernichtung wehren. Was gibt denn das am Schluss?
There is no "freedom" - the missing therapy for the "USA" and Israel

Whole white and now even a part of the black population of the "USA" with it's fighting mentality are a psychiatric case and should learn Human Rights and reform at last the old state's system and give back their arms...

Freedom is reached when the world is without any war. But the governments of the "USA" never want this freedom!

So, when "USA" will go to therapy and hand over their arms?

And Israel (Mossad) which wanted to copy the "US" system (look at Herzl) needs the same therapy:

To make a living together instead to live against each other.

But the latest events with Second Iraq War are giving a line against Muslims further on. The Muslims will fight against their annihilation. What will that be at the end?

Kanada:
Der feine Unterschied
Kanada
                              Canada Fahne drapeau flag
Canada: The fine difference
Die weissen Siedler beginnen mit Fellhandel (S.399), frz. u. GB-Siedler, ab 1763 verlieren die Franzosen alles bis auf ein paar Inseln im Golf des St.Lorenz-Strom (S.400-401), die Franzosen aber bleiben dort wohnen; im Unabhängigkeitskrieg der "USA" ab 1776 wandern königtreue Leute der Neu-England-Staaten, später "USA", nach Kanada aus; 1.Juli = Nationalfeiertag als "Dominion Day"; 10 Provinzen und 2 Territories; feine staatliche Unterschiede im Staatssystem gegenüber den "USA" (S.401-402); im Commonwealth;

Der Eisenbahnbau findet vor der [weiss-rassistischen] West-Invasion statt; Siedlungszüge werden mit der Eisenbahn vollzogen, keine Trails wie in den "USA"; "Landverteilung" über die Hudson Bay's Company (S.402) und über die britische Regierung (S.402-403); Indianer-Reservate (S.403);

nicht erwähnt: Kanadische Truppen sind ab 1917 an den grossen Kiegen der "USA" immer mitbeteiligtZerstörung von Indianer-Reservaten durch Abbau von Erzen, Tagebau etc.; in jüngster Zeit Schaffung grosser Indianergebiete und Gebiete für Inuit, aber dafür jetzt zivilisatorische Probleme....

The white settlers begin with fur trade (p.399), French and English settlers, from 1763 on the French loose all, only some islands in St. Lawrence River remain French (p.400-401), but the French are going on where they lived; during war of independence after 1776 royal people from New England States are immigrating to Canada, later also from the "USA"; 1st of July is national holiday as "Dominion Day"; 10 provinces and 2 territories; fine difference in the state's system to the "USA" (p.401-402);

building of railways happens before the [white racist] Western invasion, the immigration is happening by train, no trails as in the "USA"; "distribution of land" over the Hudson Bay's Company (p.402) and over the British government (p.402-403); Indian reservations (p.403);

not mentioned: In the big wars of the "USA" after 1917 Canadian troups take always part; Destruction of Indian reservations by mining and surface mining and so on; in latest times creation of wide Indian territories and territories for inuits, but civilization problems...





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